-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny turist-attraksjon
I samarbeid med Pininfarina har Maserati designet noe av det vakreste du kan få med deg på utstillingen i Lillestrøm – Gran Turismo.
For den som husker konseptbilen Maserati Birdcage 75 er det tydelig å se hvor mye av inspirasjonen til nye Gran Turismo kommer fra.
Bilen erstatter dagens Maserati Coupé, og er definitivt en langt lekrere kreasjon. Lenger og lavere enn forgjengeren, og med lenger og mer utpreget front i kontrast med Coupeen som var heller butt.
Kanskje er den mer dramatisk enn pen, men det er en bil som har mye å glede seg over når du begynner å studere de kurvede linjene, den konkave grillen og heftige hjulbuer.
Stor og rask
Gran Turismo er lang – den er faktisk lang nok til å romme fire voksne mennesker – men det betyr også at den veier 1880 kilo. Den er bygget på samme chassis som Quattroporte, men akselavstanden er 125 millimeter kortere, og overhenget bak er kortere. I tillegg lover Maserati at Gran Turismo er 30 prosent stivere.
Bilen har en 4,2 liters V8 fra Ferrari med 405 hester ved 7100 o/min. Det gjør den i stand til å sprinte fra 0 til 100 på 5,2 sekunder, og toppfarten er 283 kilometer i timen.
Frem og tilbake
Etter å ha vært under vingene til Ferrari i åtte år, er Maserati nå igjen tilbake hos Fiat. Sergio Marchionne som har hatt suksess hos Fiat er nå satt på oppgaven med å få Maserati tilbake på et spor der man både selger biler, og tjener penger.
Målgruppa er klar – det amerikanske markedet kommer til å spise godt over halvparten av produksjonskapasiteten hos Maserati, og kanskje derfor har man også vektlagt komfort noe mer enn sportslighet når bilen ble utviklet.
Maserati har beveget seg helt opp i toppen når det gjelder kvalitet, det viser målinger fra blant annet JD Power, og står ikke noe tilbake for andre europeiske prestisjemerker som man skal konkurrere med.
Så har du noen penger til overs er det bare å tusle bortom standen til Autostrada på bil07.