-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
bil07 åpner onsdag
Det er selvfølgelig en klisjé, men like mye verd som alltid når vi sier at: det virker nesten utrolig at dette kan bli ferdig til onsdag morgen!
Norges største bilutstilling noen gang, og antakelig det arrangementet på Norges Varemesser det har vært brukt flest ressurser på, skal åpne for publikum onsdag klokken 11.00. Vi ruslet rundt der mandag ettermiddag. Den ene av de to bilhallene var nesten tom for biler, mens den andre var nesten full.
I B-hallen (der du blant andre finner BIL og BilNorge.no) var det nok vegger til at man kunne ane at det kom til å bli ganske mange stands der, men ellers ikke noe. Nesten.
Og i A-hallen, der du blant annet kan hilse på konseptbiler du aldri har sett før, og kan se designstudenter jobbe med oppgavene sine – en hall som skal være full av demonstrasjoner og levende modeller og spennende faglige temaer, var det i hvert fall lagt tepper noen steder. Noen biler var faktisk også kommet på plass.
Men mye mer som var tomt – virkelig tomt – enn som hadde antydninger av hva som skulle komme.
Mangfold
Men vi kunne i hvert fall slå fast at det vil bli stor forskjell på standene. Fra Suzukis nøkterne (parkett til 45 kroner kvadratmeteren) til Lexus og Toyotas overdådige flislegging og småstein-bed.
Porsche hadde fått en ferdig stand opp fra Tyskland, Honda slet med å få satt sammen sine pre-fabrikerte elementer, hos BMW hang det en bil opp ned i taket, men den skulle visst være der, og hos Volvo sto det klistret Genève 07 på pakk-kassene, så der har de også vært på Kontinentet tidligere.
Det meste i rute
Men på tross av tilsynelatende virvar og en trucktrafikk i de smale gangene som er en storflyplass verdig, er den eneste skikkelig bekymringen vi sporet et spørsmål om en bil ville komme frem tidsnok. Den sto visstnok ved danskegrensen nå, offer for lastebilblokaden.
Og prosjektsjef i Norges Varemesse, Trond Andersen forsikrer BilNorge.no om at aldri har en opprigging gått så glatt. Nesten uten krangling og nesten uten nattarbeid. Så langt i hvert fall.
Han lover i hvert fall en strålende utstilling med alt på plass når dørene åpner for publikum i morgen formiddag.