bil07
5 paller med "Fremtiden er hybrid". Toyota venter 100.000 brosjyrehentere
bil07
De sparer gulvplass hos Mini. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Denne pleier ikke vente SÅ tålmodig. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Dette er den heiteste Abarthen for tiden. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Disse har vært på bilutstilling før. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
En av premierene, Ford Kuga, er allerede på plass. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Fremdeles er det behov for mange tepper. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Gjennomskårne biler der du kan studere detaljene - her en hybrid Honda Accord. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Her kan du snart møte oss fra Bilforlaget - og en Bugatti Veyron. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Hos Subaru skal det bli action. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Hva er egentlig forskjellen på Norgeslansering og Norgespremiere? Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Konseptbilene har også begynt å komme. Hos Ford har de flere av dem - her Iosis-X. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Lancer, rett fra verdenspremiere i Tokyo til Norgespremiere i Lillestrøm. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Mini Clubman i Norge. Det er ikke mange av dem foreløpig. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Norskbygde FYK kom for egen hydrogenmotor fra Drammen. Foto: Jon Winding-Sørensen
bil07
Volvo har fått fremtiden på plass. Foto: Jon Winding-Sørensen

bil07 åpner onsdag

Det er selvfølgelig en klisjé, men like mye verd som alltid når vi sier at: ”det virker nesten utrolig at dette kan bli ferdig til onsdag morgen”!

Publisert Sist oppdatert

Norges største bilutstilling noen gang, og antakelig det arrangementet på Norges Varemesser det har vært brukt flest ressurser på, skal åpne for publikum onsdag klokken 11.00. Vi ruslet rundt der mandag ettermiddag. Den ene av de to bilhallene var nesten tom for biler, mens den andre var nesten full.

I B-hallen (der du blant andre finner BIL og BilNorge.no) var det nok vegger til at man kunne ane at det kom til å bli ganske mange stands der, men ellers ikke noe. Nesten.

Og i A-hallen, der du blant annet kan hilse på konseptbiler du aldri har sett før, og kan se designstudenter jobbe med oppgavene sine – en hall som skal være full av demonstrasjoner og levende modeller og spennende faglige temaer, var det i hvert fall lagt tepper noen steder. Noen biler var faktisk også kommet på plass.

Men mye mer som var tomt – virkelig tomt – enn som hadde antydninger av hva som skulle komme.

Mangfold

Men vi kunne i hvert fall slå fast at det vil bli stor forskjell på standene. Fra Suzukis nøkterne (”parkett til 45 kroner kvadratmeteren”) til Lexus’ og Toyotas overdådige flislegging og småstein-bed.

Porsche hadde fått en ferdig stand opp fra Tyskland, Honda slet med å få satt sammen sine pre-fabrikerte elementer, hos BMW hang det en bil opp ned i taket, men den skulle visst være der, og hos Volvo sto det klistret ”Genève ’07 på pakk-kassene, så der har de også vært på Kontinentet tidligere.

Det meste i rute

Men på tross av tilsynelatende virvar og en trucktrafikk i de smale gangene som er en storflyplass verdig, er den eneste skikkelig bekymringen vi sporet et spørsmål om en bil ville komme frem tidsnok. Den sto visstnok ved danskegrensen nå, offer for lastebilblokaden.

Og prosjektsjef i Norges Varemesse, Trond Andersen forsikrer BilNorge.no om at aldri har en opprigging gått så glatt. Nesten uten krangling og nesten uten nattarbeid. Så langt i hvert fall.

Han lover i hvert fall en strålende utstilling med alt på plass når dørene åpner for publikum i morgen formiddag.

SE HVORDAN BIL07 TAR FORM HER

Powered by Labrador CMS