-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
BIL øker forspranget
Nå er Ukepressens opplagstall for 2004 offentliggjort. De bekrefter at bladet BIL øker forspranget og trygger lederposisjonen ytterligere.
Bil i farta!
Bil i farta!
Hos de etablerte bladene er det ikke mange som kan vise fremgang, blant de ti som troner øverst på listen er det faktisk bare to titler som har et pluss foran salgstallene.
Det gjør det enda hyggeligere å slå fast at BIL har økt sitt kontrollerte opplag fra 55.351 til 56.383 pr. utgave –det vil si med nesten 2 prosent. Fra tidligere finnes det lesertall som også bekrefter BILs tetposisjon blant bilbladene, og både utgiver og redaksjon er selvfølgelig meget fornøyd med denne fremgangen.
Utviklingen har skjedd i et marked med masse støy, men der vi har sett blader nedlagt og nye blader kjempe seg inn i trange nisjer har Norges eldste bilblad fortsatt sin støe kurs fremover. Den nærmeste kollegaen på denne listen, Autofil som utgis av Se og Hørforlaget, er ført opp med et opplag på 46.811 – det er en tilbakegang på 6.803 eksemplarer pr. utgave, eller 12,7%. Auto Motor og Sport, utgitt av Hjemmet Mortensen (som kjøpte abonnentlisten fra nedlagte Drive) er med på oversikten for første gang, med et opplag på 17.547 eksemplarer pr. utgave. Vi Menn Bil, også Hjemmet Mortensen, kunne på den forrige listen vise til en fremgang fra 4.993 til 5.918 eksemplarer. Men på årets liste er de overhodet ikke med.
Det er derimot ikke noe som tyder på at BIL kommer til å endre den linjen som har holdt bladet på topp i sitt segment. Og som har vært med på å gjøre BilForlaget til den mest effektive formidleren av informasjon om alle elementer ved bil og bilbransje.