-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
SISTE SJANSE - Stem på Årets Bil i Norge!
Sammen med Dagbladet og dagbladet.no skal vi, med hjelp fra dere, kåre Årets Bil i Norge.
SISTE SJANSE: STEMMEURNENE STENGES MANDAG 19/12 KL 09.00
Det er dere, leserne, som skal avgjøre hvilken bil som er tittelen verdig, forsiktig overkjørt på udemokratisk vis av vår fagjury.
På denne siden, og i bladet BIL nr 11, samt på Dagbladet.no og Dagbladets bil-bilag 6 oktober, vil du finne en liste over biler som er kandidater. Det vil si biler lansert i Norge i år til og med midten av september.
Juryen består forresten av Siv Jensen, profilert politiker som kjører Saab cabriolet, Torkjell Berulfsen, åpen-Audi kjører, Øystein Sunde, entusiastisk eier av gul Morgan, Arve Winge som kjører BMW 528. Fam Gudim som ikke kjører noe spesielt men som lærte å kjøre fort av sin bestefar, en av Norges fremste banekjørere i sin tid, da hun var ca. 7 år gammel. Dagbladets bil-journalist Are Borgir deltar også sammen med Bils redaktør Jon Winding-Sørensen.
Avstemmingen skjer ved at dere krysser av på tre bilmodeller som dere mener fortjener tittelen Årets Bil i Norge. Kriteriene avgjør dere selv. Om bilen er kul, har en god forhandler, eller om gearkassa imponerer er uten interesse for oss. Det er nok å vite hva du synes.
MEN, og her kommer det udemokratiske inn. Jurymedlemmene har også stemmerett og deres stemme teller hver 5% av det samlede antall innkomne publikumsstemmer. 100.000 stemmer inn betyr at hvert jurymedlem stemmer for 5000. Grunnen er dels at vi ønsker å få litt faglig plenumsdiskusjon inn i avgjørelsen, og dels at vi på denne måten kanskje kan nøytralisere en eventuell VG-liste-type-påvirkning.
Nedenfor er det bilder (med modellnavn) på kandidatene som dere kan stemme på.