-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SISTE SJANSE - Stem på Årets Bil i Norge!
Sammen med Dagbladet og dagbladet.no skal vi, med hjelp fra dere, kåre Årets Bil i Norge.
SISTE SJANSE: STEMMEURNENE STENGES MANDAG 19/12 KL 09.00
Det er dere, leserne, som skal avgjøre hvilken bil som er tittelen verdig, forsiktig overkjørt på udemokratisk vis av vår fagjury.
På denne siden, og i bladet BIL nr 11, samt på Dagbladet.no og Dagbladets bil-bilag 6 oktober, vil du finne en liste over biler som er kandidater. Det vil si biler lansert i Norge i år til og med midten av september.
Juryen består forresten av Siv Jensen, profilert politiker som kjører Saab cabriolet, Torkjell Berulfsen, åpen-Audi kjører, Øystein Sunde, entusiastisk eier av gul Morgan, Arve Winge som kjører BMW 528. Fam Gudim som ikke kjører noe spesielt men som lærte å kjøre fort av sin bestefar, en av Norges fremste banekjørere i sin tid, da hun var ca. 7 år gammel. Dagbladets bil-journalist Are Borgir deltar også sammen med Bils redaktør Jon Winding-Sørensen.
Avstemmingen skjer ved at dere krysser av på tre bilmodeller som dere mener fortjener tittelen Årets Bil i Norge. Kriteriene avgjør dere selv. Om bilen er kul, har en god forhandler, eller om gearkassa imponerer er uten interesse for oss. Det er nok å vite hva du synes.
MEN, og her kommer det udemokratiske inn. Jurymedlemmene har også stemmerett og deres stemme teller hver 5% av det samlede antall innkomne publikumsstemmer. 100.000 stemmer inn betyr at hvert jurymedlem stemmer for 5000. Grunnen er dels at vi ønsker å få litt faglig plenumsdiskusjon inn i avgjørelsen, og dels at vi på denne måten kanskje kan nøytralisere en eventuell VG-liste-type-påvirkning.
Nedenfor er det bilder (med modellnavn) på kandidatene som dere kan stemme på.