-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ghost med italiensk preg
Utrolig hva det går an å ødelegge med enkle midler. Fenice Milano demonstrerer det klart på en Rolls-Royce Ghost.
Det er ett eller annet med gullkraner, uansett hvor elegant badet ellers er. Akkurat den samme følelsen fikk jeg da jeg så bilder av hvordan Fenice Milano hadde behandlet baby-Rollsen, den nye Ghost.
Jeg har sett dem før, da tok de en Fiat 500 under sine vinger. Ikke spesielt vellykket det heller, og med noen av de samme virkemidlene. Bronsestriper, for eksempel, både inne og ute.
Derimot har deres F101, basert på Ferrari Modena, og spesielt FC6 Competizione, som er en meget omarbeidet utgave av Ferraris 458 Italia, mange positive trekk, både estetisk og teknisk, slik at vi kan ikke bastant slå fast at alt de tar i blir til møkk.
Diva
Men det er jo litt trist å tenke at noen faktisk kan ha lyst på en Ghost i Fenice Milano-tapping. Diva heter modellen, kanskje ikke uten grunn. For denne er utadvendt med et klart budskap om at den ønsker å bli sett.
Her er det eksterne farger med mulighet for to-tone finish, der den ene tonen godt kan være grusom bronse eller en gull-flake finish, der gullet virkelig er gull, 24 karat!
Bilen finnes med tre grunnfarger, hvit, marineblå eller bronse med forskjellige muligheter for krommet grill eller bronse støtfangere eller den ene grusomme kombinasjonen etter den andre.
Glam
Også innvendig får vi tilbud om bronsestriper i tillegg til nytt ”kjeks-farget” skinn og nye tresorter. Ratt og seter er redesignet, og selvfølgelig finner du gull i ratt-senteret og bronsefarget Alcantara felt inn i skinnsetene.
Det tilføyes at Fenice Milano også har oppgradert det tekniske. En ny ECU, justeringer på opphengningen og en annen eksos hører med på listen over inngrep. Dersom de er på nivå med det estetiske, tror jeg at jeg sier nei takk.
Uansett: jeg er ikke overbevist om at Rolls-Royce applauderer.