-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
BMWs nye Mastodonter
BMW trosser finanskrisen og lanserer M-utgaver av X5 og X6. Dermed får Porsche enda større grunn til å fremskynde neste generasjon Cayenne.
Det er sportsutgaven av 4,4-liters V8-motoren med twin turbo som gir skyv muskler de store bilene.
Og skyv er det godt med – 555 hk sørger for en toppfart som er elektronisk begrenset til 250 km/t (275 km/t med M Drivers Package) mens et dreiemoment på hele 680 Nm i området 1500 til 5650 omdreininger, sørger for at de nesten 2,4 tonn tunge bilene sprinter til 100 km/t i løpet av 4,7 raske sekunder. Det må kalles skyv fra kjeller til loft!
Forurensende bensinslukere, tenker du sikkert. Men ved å anvende elementer fra sin Efficient Dynamics, klarer BMW å oppnå et snittforbruk på 1,39 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 325 g/km. Det holder til å klemmene bilene inn under de strenge EU5 utslippsreglene.
BILENTUSIAST? VI BYR PÅ GRATIS NYHETER HVER DAG
Sportsgear
En ny M Sports 6-trinns automatkassa debuterer i forbindelse med modellene. Føreren kan sette spaken i Drive, Sport eller Manuell avhengig av hvor sportslig han vil kjøre. I M-posisjon kan man aktivere Launch Control som garanterer at du er raskest ut av lyskrysset, uansett vær og føreforhold.
X5 M og X6 M står på 20-tommers felger for å gi plass til effektive bremser. Standard dekk er 275/40 R20 foran og 315/35 R20 bak.
Eksteriørt skiller M-modellene seg fra sine søsken gjennom en rekke dynamiske detaljer, som større luftinntak og en mer markant grill. Under bakfangeren sitter en diffuser med doble, integrerte eksosrør. Dessuten er en del av de ellers svarte plastdetaljene, lakkfarget i M-utgavene.
Interiøret byr på stilige detaljer som viser at dette er ekte kjøremaskiner for entusiaster.
BMW X6 M og X5 M skal lanseres på den internasjonale bilutstillingen i Shanghai, men de kommer ikke til våre breddegrader før et stykke utpå høsten.
SE VÅR SAMLING AV BMW SPIONBILDER HER