-
Produktsjef
Automateriell AS
-
Servicetekniker
Automateriell AS
-
Tekniker Support
Automateriell AS
-
Kundemottaker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker (tunge kjøretøy)
Nobina Norge AS
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Andre generasjon Porsche Cayman er klar for norske kunder denne våren.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Porsche Cayenne Turbo S er hentet frem for å bevise at selv SUVen til Porsche er en ekte sportsbil.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Pickup er en del av den amerikanske folkesjela, og har vært det helt siden denne var ny i 1948.$Foto: Stein Pettersen

Kia har tatt grønn bil på alvor.
Foto: Stein Pettersen

En ting er at du kan trekke en henger på 13 tonn, men i tillegg kan du laste 4 tonn på lasteplanet også.$Foto: Stein Pettersen

Jeep Rubicon for de virkelig varme dagene. Foto: Stein Pettersen

Volkswagen har vist Cross Coupe tidligere, men hadde også med seg R-styling til Tiguan. Foto: Stein Pettersen

Smart Fourstar. Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Racing er viktig for amerikanere - her Fords Nascar-bil.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Ser det kjent ut? Europeiske Opel blir Buick i USA.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

SRT Viper er fortsatt en rå bil også etter at den mistet Dodge-navnet.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Det gjelder å gni det inn.
to: Stein Pettersen

Nye Corvette fikk fortjent oppmerksomhet.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Infiniti Q50 er en kompakt utfordrer til BMW, Audi og Mercedes.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Honda med en kompakt liten elektisk roadster - så langt bare som et konsept.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Noen få kinestere var til stede - her GAC med sin elektriske konseptbil.
Foto: Stein Pettersen

Shelby bygger fortsatt strålende tøffe Mustang-varianter.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Cadillac satser også på racing for å promotere sine råeste biler.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Elektrisk pickup fra VIA med 800 hester.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Maserati viste sin Quatroporte sent på ettermiddagen.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Hyundai er fortsatt på hydrogensporet med sitt Genesis-prosjekt.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Viper - her i gult!
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Denne klassikeren huset printservice.
Foto: Stein Pettersen

Ford med sin Interceptor.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen

Gult er dekorativt. Her i form av en SLS.$Foto: Stein Pettersen

Mercedes viste hele sin range av oppgraderte E-klasser.
Foto: Stein Pettersen

Foto: Stein Pettersen
Utfordrer amerikanerne på hjemmebane
Det er fortsatt nok av store pickuper på bilutstillingen i Detroit, men tyskere og japanere spiller en stadig viktigere rolle i Motown.
En ny Corvette, tidenes sterkeste pickup og SRT Viper. Amerikanerne har fortsatt et godt grep om de store og muskuløse.
Likevel må de se at merker som Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Hyundai, Lexus, Infiniti og Honda stikker av med mye av oppmerksomheten.
Aforismen om at «Ryktet om min død er betydelig overdrevet» stemmer definitivt for 2013-utstillingen i Detroit.
Selv om antallet bilarbeidere har gått betydelig ned, er dette en viktig event for et amerikansk bilmarked som definitivt er på friskere enn på lenge.
North American International Auto Show eller NAIAS på kort, er en relativt kompakt bilutstilling, og det er godt mulig å komme seg rundt utstillingen på den første dagen.
Litt ulikt fra tilsvarende show i Europa, har amerikanerne andre måter å lage bilutstilling på. Blant annet er det slik at en del av nyhetene spares til den andre pressedagen, derfor er det en del biler vi ikke kan vise deg før det igjen har blitt formiddag her i Detroit.
Ta likevel turen gjennom vårt bildegalleri som viser noen av inntrykkene fra utstillingens første dag.