-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Hyundai ix35 erstatter Tucson
Våren 2010 er Hyundai ix35 klar for kundene. Nykommeren, som skal produseres i Slovakia, leveres med enten 2WD eller 4WD.
Hyundais designere gikk for en slank konstruksjon med forholdsvis runde former da de valgte designretning for ix35, bilen som skal erstatte Tucson. Mange av designelementene som er tatt i bruk her, som for eksempel grillen, vil vi få se på andre Hyundai-modeller i fremtiden.
Fleksible løsninger
Med en utvendig lengde på 4,41 meter er den 8,5 cm lenger enn Tuscon, mens akselavstanden er økt med 1 cm til 2,64 meter. Bredden er 2 cm større enn på forgjengeren, mens høyden er redusert med 2 cm. Bagasjevolumet er foreløpig ikke oppgitt, men fleksible seteløsninger skal gi både bagasje og passasjerer bedre plass.
Førermiljøet låner teknologi fra Hyundais store sedan, Genesis, når det gjelder instrumenter og belysning, kalt Supervision-teknologi. Dette innebærer krystallklare instrumenter med blå bakgrunnsbelysning som skal gi minimal belastning på sjåførens syn.
LES: Luksuriøs Genesis
Bredt motorprogram
To bensinmotorer og tre dieselmotorer står på programmet: En 2,0-liter med 166 hk og en 1,6-liter med 140 hk utgjør bensindrikkerne. Sistnevnte er riktignok ikke tilgjengelig før i november 2010.
Av de tre dieselmotorene er to helt nye, nemlig R 2.0-motorer med enten 184 eller 136 hk, hvor CO2-utslippet er nede på 158 g/km med kombinasjonen firehjulstrekk og 136 hk. En 1,7-liters motor med 115 hk blir leveringsklar fra november 2010. Sekstrinns manuell gearkasse er standard, men R-motorene kan leveres med sekstrinns automat.
LES: Mer om Hyundais Frankfurt-premierer
Selv om nykommeren har sin offisielle premiere i Frankfurt nå, vil ikke serieproduksjonen starte ved Kia-fabrikken i Slovakia før i første kvartal 2010 for ix35 med de største motorene, og i andre kvartal med de mindre motorene.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT