-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
El-bil for langtur
Mercedes viser alternative drivlinjer for fremtiden når de stiller ut sine BlueZero konseptbiler i Frankfurt.
Disse bilene ble først vist i Detroit i vinter, men nå er det duket for Europa-premiere.
BlueZero E-Cell Plus er en elbil med såkalt ”range extender”. Den kan kjøre utslippsfritt over en strekning på 100 kilometer mellom hver opplading.
Takket være en 1-liters 3-sylindret forbrenningsmotor på 50 kW, som lader batteriene under kjøring, kan bilen totalt tilbakelegge en distanse på 600 kilometer før den tankes opp på en ordinær bensinstasjon.
Bilen er utstyrt med Li-ion batterier med en kapasitet på 18 kWh. Koblet til en ladestasjon som leverer 20 kW, kan de lades til halv kapasitet i løpet av en halv time og fullades på litt over en time. Fra en standard stikkontakt (3,3 kW), tar oppladingen ca seks timer.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Hverdagsbil
Den elektriske motoren yter 100 kW (136 hk) og har et maks dreiemoment på 320 Nm. Det gir en akselerasjon til 100 km/t på 11 sekunder mens bilens toppfart er 150 km/t. Dette ligger innenfor kravene de fleste har til en småbil.
Andre fremtidsmodeller fra Mercedes som opprinnelig ble presentert i Detroit, er BlueZero E-Cell, en ren elbil med en rekkevidde på 200 kilometer. Tredje variant er BlueZero F-Cell, en brenselcellebil med rekkevidde på ca 400 km.
Alle modellene har forhjulsdrift, og de fleste komponentene for drivlinjen ligger i det doble sandwich-gulvet, kjent fra A- og B-Klasse, for ikke å oppta unødvendig plass for passasjerer og bagasje.
LES OGSÅ: FuelCell på samlebåndet
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT