-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
El-bil for langtur
Mercedes viser alternative drivlinjer for fremtiden når de stiller ut sine BlueZero konseptbiler i Frankfurt.
Disse bilene ble først vist i Detroit i vinter, men nå er det duket for Europa-premiere.
BlueZero E-Cell Plus er en elbil med såkalt ”range extender”. Den kan kjøre utslippsfritt over en strekning på 100 kilometer mellom hver opplading.
Takket være en 1-liters 3-sylindret forbrenningsmotor på 50 kW, som lader batteriene under kjøring, kan bilen totalt tilbakelegge en distanse på 600 kilometer før den tankes opp på en ordinær bensinstasjon.
Bilen er utstyrt med Li-ion batterier med en kapasitet på 18 kWh. Koblet til en ladestasjon som leverer 20 kW, kan de lades til halv kapasitet i løpet av en halv time og fullades på litt over en time. Fra en standard stikkontakt (3,3 kW), tar oppladingen ca seks timer.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Hverdagsbil
Den elektriske motoren yter 100 kW (136 hk) og har et maks dreiemoment på 320 Nm. Det gir en akselerasjon til 100 km/t på 11 sekunder mens bilens toppfart er 150 km/t. Dette ligger innenfor kravene de fleste har til en småbil.
Andre fremtidsmodeller fra Mercedes som opprinnelig ble presentert i Detroit, er BlueZero E-Cell, en ren elbil med en rekkevidde på 200 kilometer. Tredje variant er BlueZero F-Cell, en brenselcellebil med rekkevidde på ca 400 km.
Alle modellene har forhjulsdrift, og de fleste komponentene for drivlinjen ligger i det doble sandwich-gulvet, kjent fra A- og B-Klasse, for ikke å oppta unødvendig plass for passasjerer og bagasje.
LES OGSÅ: FuelCell på samlebåndet
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT