-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Roadster-konsept fra Mini
I jubileumsåret viser ikke Mini bare sitt coupé-konsept i Frankfurt, men entusiastene kan også glede seg over Mini Roadster.
Noen benytter anledningen til å slakke av på tempoet når de runder 50, men ikke Mini. I jubileumsåret ser det ut til å bli yngre og friskere for hver ny modell.
Produksjonen av jubileumsutgavene Mayfair og Camden startet forrige måned, i løpet av noen måneder vil vi få vite mer om Mini Crossover, og under Frankfurt-utstillingen dro styremedlem Ian Robertson hos BMW AG lakenet av to konseptmodeller.
Den ene, Mini Coupé, har vi visst om i noen uker. Den andre, Mini Roadster, var det færre som var forberedt på.
SE: Mini Coupé med bilder og video
Dynamisk kjøreglede er satt i høysetet, med eller uten tak. For å oppnå størst mulig synergieffekt i en serieproduksjon, er begge modellene identiske opp til vinduslinjen. En Mini-kjenner vil også se at konseptene avviker fra eksisterende modeller på et område, nemlig at frontruta heller 16 grader mer bakover.
Taket på coupéen er seks centimeter lavere enn på originalen, slik at totalvekten er noe lavere samtidig som tyngdepunktet er senket med noen millimeter. Roadsteren har en soft top som åpnes og lukkes manuelt.
Mini Coupé er tiltenkt mest muskler. Med samme 1,6-liter som sitter under panseret på Mini John Coopers Works, vil den ha 211 hester til disposisjon. Mini Roadster må klare seg med «bare» 175 hester, nemlig samme motorisering som Cooper S.
Vi snakker her om konsept-modeller – men BMW har allerede bestemt seg for å sette begge i produksjon. Når det skal skje, vil de ikke si noe om foreløpig, men en ting er sikkert. Det vil skje i Oxford.