-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Roadster-konsept fra Mini
I jubileumsåret viser ikke Mini bare sitt coupé-konsept i Frankfurt, men entusiastene kan også glede seg over Mini Roadster.
Noen benytter anledningen til å slakke av på tempoet når de runder 50, men ikke Mini. I jubileumsåret ser det ut til å bli yngre og friskere for hver ny modell.
Produksjonen av jubileumsutgavene Mayfair og Camden startet forrige måned, i løpet av noen måneder vil vi få vite mer om Mini Crossover, og under Frankfurt-utstillingen dro styremedlem Ian Robertson hos BMW AG lakenet av to konseptmodeller.
Den ene, Mini Coupé, har vi visst om i noen uker. Den andre, Mini Roadster, var det færre som var forberedt på.
SE: Mini Coupé med bilder og video
Dynamisk kjøreglede er satt i høysetet, med eller uten tak. For å oppnå størst mulig synergieffekt i en serieproduksjon, er begge modellene identiske opp til vinduslinjen. En Mini-kjenner vil også se at konseptene avviker fra eksisterende modeller på et område, nemlig at frontruta heller 16 grader mer bakover.
Taket på coupéen er seks centimeter lavere enn på originalen, slik at totalvekten er noe lavere samtidig som tyngdepunktet er senket med noen millimeter. Roadsteren har en soft top som åpnes og lukkes manuelt.
Mini Coupé er tiltenkt mest muskler. Med samme 1,6-liter som sitter under panseret på Mini John Coopers Works, vil den ha 211 hester til disposisjon. Mini Roadster må klare seg med «bare» 175 hester, nemlig samme motorisering som Cooper S.
Vi snakker her om konsept-modeller – men BMW har allerede bestemt seg for å sette begge i produksjon. Når det skal skje, vil de ikke si noe om foreløpig, men en ting er sikkert. Det vil skje i Oxford.