-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Bugatti med enda en spesial
Ford var verdensmester på å lage spesialutgaver av sine gamle, trøtte, utgående modeller. Ved hjelp av billige klistremerker og tung markedsføring, forandret de kjente modellers identitet. Men når ser det ut til at Bugatti er blitt enda flinkere.
Hvem har tall på hvor mange spesialutgaver som er produsert av Bugattis Veyron? Det eneste jeg kan bidra med her, er at nå har vi enda en av dem. Bleu Centenaire heter den nye, som ble presentert på Genève-utstillingen.
Blå hundreårsjubilant betyr det – nesten. Det feires med andre ord at det er 100 år siden Ettore Bugatti startet sin egen bedrift i 1909, etter å ha jobbet for mange andre. Det skal feires på mange måter, først i køen står Villa dEste om 14 dagers tid, og det hele skal kulminere med et kjempeparty i Molsheim den 12. september.
Frem til da får vi nøye oss med den nye blå. Den er veldig blå, men om dette er Bugatti-blå vet man vel ikke helt. Ta en tur på Schlumpf-museet og du vil finne like mange Bugatti blåfarger som du vil finne eksempler på British Racing Green.
Men hos Bugatti har de i hvert fall gjort det meste ut av den blåfargen de har valgt, og presenterer den i to kvaliteter. Med panseret matt, mens skjermene er høy-gloss får man en virkning som nesten gir inntrykk av gammeldags to-farge dekorasjon. Meget virkningsfullt.
Bilen var også utstyrt med parkeringsvarsler og ryggekamera – det er blitt standard fra i år – dersom du lurte.
Prisen på denne spesialblå utgaven er forresten på 1,35 millioner euro. Hvor mange de skal lage av denne versjonen, aner vi ikke, men regnskapet ser slik ut: I de tre årene bilen har vært på markedet, har det vært utlevert 200 av dem, og det er 50 bestillinger som man nå holder på å effektuere. Det betyr at det bare er 50 biler til som skal bygges, før grensen på 300 eksemplarer er nådd.
Jeg tviler på at alle de kommer til å bli blå.