-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS
Yeti endelig produksjonsklar
Det føles snart like lenge siden vi hørte om Skoda Yeti som skapningen som den har navnet sitt etter – Den avskyelige snømannen. Men nå er bilen på plass i dokumentert tilstand.
Yeti, eller Den avskyelige snømannen, er betegnelsen på en apelignende skapning som flere ganger er påstått å ha blitt observert i Himalayas regioner Tibet og Nepal.
SE BILDENE FRA FØRSTE VISNING AV YETI I GENÈVE 2005
Den Tsjekkiske tolkningen er en kompakt SUV som har blitt større enn konseptversjonene vi har sett tidligere.
SE SPIONBILDER AV YETI UNDER TESTING
Mens vi lenge trodde Yeti skulle bygge på Fabia/Roomster-plattformen, viser det seg at den er bygget på Octavia. Det gir flere fordeler, ikke minst tilgang på en ferdig drivlinje med firehjulstrekk.
VI VAR TIL STEDE VED LANSERINGEN AV YETI
Til tross for at den tilhører den minste klassen SUVer, er den med sine 4,22 og en akselavstand på 2,58 meter lang nok til å kunne bli en konkurrent også til litt større SUVer.
Med en bredde på 1,79 m og en høyde på 1,64 skal den uten bakseter laste 1760 liter, i følge Skoda.
Importøren lover å være rause med standardutstyret når bilen kommer til Norge i midten av september med en startpris på 239.000 kroner.
Etter alt å dømme kommer Yeti til å være tilgjengelig med følgende motoralternativer og hjuldrift. Vi har ennå ikke fått bekreftet at alle varianter blir tilgjengelige i Norge, eller evt. når de lanseres:
Bensin:
1.2 TSI 105 hk – forhjulstrekk
1.8l TSI 160 hk - firehjulstrekk
Diesel:
2.0l TDI 110 hk – forhjulstrekk og firehjulstrekk
2.0l TDI 140 hk - firehjulstrekk
2.0l TDI 170 hk – firehjulstrekk