-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Yeti endelig produksjonsklar
Det føles snart like lenge siden vi hørte om Skoda Yeti som skapningen som den har navnet sitt etter – Den avskyelige snømannen. Men nå er bilen på plass i dokumentert tilstand.
Yeti, eller Den avskyelige snømannen, er betegnelsen på en apelignende skapning som flere ganger er påstått å ha blitt observert i Himalayas regioner Tibet og Nepal.
SE BILDENE FRA FØRSTE VISNING AV YETI I GENÈVE 2005
Den Tsjekkiske tolkningen er en kompakt SUV som har blitt større enn konseptversjonene vi har sett tidligere.
SE SPIONBILDER AV YETI UNDER TESTING
Mens vi lenge trodde Yeti skulle bygge på Fabia/Roomster-plattformen, viser det seg at den er bygget på Octavia. Det gir flere fordeler, ikke minst tilgang på en ferdig drivlinje med firehjulstrekk.
VI VAR TIL STEDE VED LANSERINGEN AV YETI
Til tross for at den tilhører den minste klassen SUVer, er den med sine 4,22 og en akselavstand på 2,58 meter lang nok til å kunne bli en konkurrent også til litt større SUVer.
Med en bredde på 1,79 m og en høyde på 1,64 skal den uten bakseter laste 1760 liter, i følge Skoda.
Importøren lover å være rause med standardutstyret når bilen kommer til Norge i midten av september med en startpris på 239.000 kroner.
Etter alt å dømme kommer Yeti til å være tilgjengelig med følgende motoralternativer og hjuldrift. Vi har ennå ikke fått bekreftet at alle varianter blir tilgjengelige i Norge, eller evt. når de lanseres:
Bensin:
1.2 TSI 105 hk – forhjulstrekk
1.8l TSI 160 hk - firehjulstrekk
Diesel:
2.0l TDI 110 hk – forhjulstrekk og firehjulstrekk
2.0l TDI 140 hk - firehjulstrekk
2.0l TDI 170 hk – firehjulstrekk