-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Her avsløres Mercedes-fremtiden
Fredag viste vi en åpen spesialmodell fra Mercedes og McLaren. I dag tar vi et glimt inn i fremtiden til Mercedes-Benz.
Skiller lag
Når en superbil forsvinner, dukker det raskt opp minst en ny en. SLR McLaren har aldri helt oppnådd den mytestatus som Mercedes hadde håpet på, derfor stoppes snart produksjonen av denne.
Og som du kunne lese fredag, lanseres den åpne spesialmodellen oppkalt etter Stirling Moss som skal markere slutten for samarbeidsprosjektet.
Men det betyr ikke at Mercedes blir uten supersportsbil. Vi har over en lengre periode vist spionbilder av nye modeller som er under utvikling. Og vi har fortalt at McLarens rolle skal overtas av Mercedes egne spesialister hos AMG.
Studier
Foreløpig er lite kjent om den kommende modellen, det inkluderer både navn, endelig utseende og tekniske spesifikasjoner. "SLC" er betegnelsen som er hyppigst benyttet.
Men illustratørene hos Carparazzi har forsøkt seg på noen illustrasjoner som vi byr på.
Det skulle ikke forundre oss mye om den endelige modellen får klare likhetstrekk med denne når den lanseres. Trolig skjer det på Genève-utstillingen våren 2010.
Men selv om McLaren ikke lenger skal bygge SLR, betyr ikke det kroken på døra for deres sportsbilavdeling.
Ting tyder på at de har en ny modell på gang, og at denne i stor grad er basert på ikonet fra 90-tallet, McLaren F1. Den gikk fra seier til seier og er fortsatt etterspurt av GT-entusiaster verden rundt.
McLaren F1 hadde motor fra BMW, men om Mercedes vil tillate at deres F1-partner innleder et nytt samarbeid med erkerivalen i Bayern, er vel tvilsomt. Dataskissen er et bilde hvordan Carparazzi ser for seg en ny drømmebil fra McLaren.
Mer på gang
Under bilutstillingen i Detroit på nyåret, skal Mercedes vise neste generasjon E-Klasse til en engere krets av journalister. Dermed får vi snart bekreftet om Carparazzis illustrasjoner stemmer med virkeligheten. Et stykke inn i 2009 kommer også en ansiktsløftet S-Klasse.
I 2011 er tiden moden for en modernisering av den firedørs coupéen, CLS, og da er trolig en rekke nye konkurrenter på banen med sine løsninger, deriblant Audi og BMW.
Porsche Panamera og Aston Martin Rapide får nok seile sin egen sjø og vil kun ha betydning for toppmodellene fra AMG.
Langt større betydning for et høyere Mercedes-volum har modellen med kodenavn BLK. Den er som navnet indikerer basert på B-Klasse, men ekstra bakkeklaring og røffe plastdetaljer gjør den til en utfordrer for Qashqai og Golf Cross, dog i et mer luksuriøst sjikt.