-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Iconisk i New York
Bilutstillingen i New York byr på en superbil som du nok ikke har sett før.
Riktignok har Iconic GTR prydet forsiden av Robb Report, men det er vel begrenset hvor mye oppmerksomhet det gir.
Den er også begrenset, den oppmerksomheten denne bilen trenger. Produsenten forteller nemlig at den kun skal fremstilles i 100 eksemplarer. Hadde jeg vært superbilbygger i USA, hadde jeg vel forsikret meg om at jeg allerede før jeg satte i gang hadde visst hvem disse 100 kundene ville være.
Men jeg hadde kanskje heller ikke satset alt på noe som, på bilder i hvert fall, ser ut som en litt mislykket take-off på den opprinnelige AC Cobra.
Alle de opprinnelige linjene er der, men noen steder virker de sammenklemt, andre steder er de dratt ut slik at det blir nesten parodisk.
Racing
La oss håpe den kjører godt i hvert fall. For det trengs visse chassis-egenskaper for å holde ting som dette på veien. Vi snakker nemlig om mer enn 800 hester og ned mot 1000 kg. Riktignok er det spor av både ABS og Traction Control, men det alene er ikke nok for å redde en dum situasjon, en kjøreegenskap eller to vil nok også være nødvendig.
Bremsene ser voksne ut, skal man dømme etter spesifikasjonene. Og opphengningen styres av både krengningsstabilisatorer og dempere, justerbare og fra Penske. Ren racing altså.
Iconic Motors legger stor vekt på dørhengslene som er så solide at man klarer seg med ett på hver side, på gearstangen som er designet slik at den kan ta sin plass i et kunstgalleri og den computerkontrollerte automatiske bensinpåfyller-flapen.
Her snakker vi da om en innretning som starter som noen aluminium-klumper på til sammen 40 kg men som ender som en automatisk dings – du behøver ikke åpne lokket med dine egne hender – på bare 4 kg. Amerikanerne elsker slikt.
De forteller også om en toppfart på godt over 300 km/t og en aks som begynner å nærme seg virkelig voksne motorsyklers: nulltilhundre på 2,8 sekunder.
Vi får se hvor mange av de hundre de blir kvitt på NY-utstillingen.