-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Subaru viser hybrid
Subaru viser noe som de betegner som Hybrid Tourer Concept på Tokyo Motor Show. Her er miljø, teknologi og sikkerhet smeltet sammen med Subarus symmetriske firehjulsdrift.
Konseptbilen er utstyrt med måkevingedører og har et luksuriøst interiør. Blant egenskapene Subaru fremhever i sin pressemelding er et flatt gulv som maksimerer plassen i passasjeravdelingen, spesielle vinduer som skal minske påkjenningen på førerens øyne og seter med trekk som puster og har innebygget ventilasjon.
Konseptet er utstyrt med en ny 2-liters direkteinnsprøytet turbo bensinmotor, selvsagt en boxer med lavt tyngdepunkt – et av Subarus varemerker. Denne er koblet til en CVT trinnløs gearkasse og et hybridsystem.
Små elektriske motorer på hhv. 10 og 20 kW sitter foran og bak. Under oppstart og i ekstremt lave hastigheter, som ut og inn av en garasje, benyttes bare den bakre motoren. Bensinmotoren er primær drivkilde under vanlig kjøring, og fordeler kreftene til alle fire hjørner etter behov.
Generator
Den elektriske motoren i front brukes primært som en generator, men kan også klemme til når det er behov for ekstra skyv under akselerasjon opp bakker.
Bilen har stopp/start-funksjon som slår av bensinmotoren når bilen stopper, for eksempel på rødt lys. Batteriene er av typen Lithium-ion.
Hybrid-konseptet er utstyrt med EyeSight +, et system som ved hjelp av videokameraer kan kommunisere bil-til-bil og vei-til-bil og aktivt hindre at bilen havner i en kollisjon
Vil du vite konseptbilens mål, så er de 4,63 x 1,89 x 1,43 meter. Den skal avdukes i Tokyo 21. oktober.
Mangfold
Andre attraksjoner på Subarus Tokyo-stand er Stella, en plugg-inn hybrid som nylig er lansert på hjemmemarkedet.
De som har sansen for såkalte ”samleobjekter i litt begrenset” opplag, kan glede seg over en Impreza WRX STI Carbon Edition med karbontak og spesielt interiør.
Exiga 2,0GT er STIs forslag til en sporty 7-seter, basert på flerbruksbilen Exiga.