-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Subaru viser hybrid
Subaru viser noe som de betegner som Hybrid Tourer Concept på Tokyo Motor Show. Her er miljø, teknologi og sikkerhet smeltet sammen med Subarus symmetriske firehjulsdrift.
Konseptbilen er utstyrt med måkevingedører og har et luksuriøst interiør. Blant egenskapene Subaru fremhever i sin pressemelding er et flatt gulv som maksimerer plassen i passasjeravdelingen, spesielle vinduer som skal minske påkjenningen på førerens øyne og seter med trekk som puster og har innebygget ventilasjon.
Konseptet er utstyrt med en ny 2-liters direkteinnsprøytet turbo bensinmotor, selvsagt en boxer med lavt tyngdepunkt – et av Subarus varemerker. Denne er koblet til en CVT trinnløs gearkasse og et hybridsystem.
Små elektriske motorer på hhv. 10 og 20 kW sitter foran og bak. Under oppstart og i ekstremt lave hastigheter, som ut og inn av en garasje, benyttes bare den bakre motoren. Bensinmotoren er primær drivkilde under vanlig kjøring, og fordeler kreftene til alle fire hjørner etter behov.
Generator
Den elektriske motoren i front brukes primært som en generator, men kan også klemme til når det er behov for ekstra skyv under akselerasjon opp bakker.
Bilen har stopp/start-funksjon som slår av bensinmotoren når bilen stopper, for eksempel på rødt lys. Batteriene er av typen Lithium-ion.
Hybrid-konseptet er utstyrt med EyeSight +, et system som ved hjelp av videokameraer kan kommunisere bil-til-bil og vei-til-bil og aktivt hindre at bilen havner i en kollisjon
Vil du vite konseptbilens mål, så er de 4,63 x 1,89 x 1,43 meter. Den skal avdukes i Tokyo 21. oktober.
Mangfold
Andre attraksjoner på Subarus Tokyo-stand er Stella, en plugg-inn hybrid som nylig er lansert på hjemmemarkedet.
De som har sansen for såkalte ”samleobjekter i litt begrenset” opplag, kan glede seg over en Impreza WRX STI Carbon Edition med karbontak og spesielt interiør.
Exiga 2,0GT er STIs forslag til en sporty 7-seter, basert på flerbruksbilen Exiga.