-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Dette er nye Toyota Celica
Tokyo – En legende kommer tilbake. Toyota har klar en helt ny Celica. Men mye av bilen kommer fra Subaru. Og den har bakhjulstrekk.
Det er blitt lengre og lengre mellom coupéer med egen identitet. Opel har ikke lengre sin Calibra eller Ford sin Capri. Volkswagen har imidlertid en ny Scirocco – og nå følger Toyota opp med en ny coupé.
Neste år er den på plass i Norge – den helt nye Celica som under utvikling bærer navnet FT-86.
Dette er en helhjertet coupé med bakhjulstrekk – men mye av bilen er hentet fra Subaru. Det er chassiset og ikke minst boxermotoren på 200 hk som man også finner i Impreza. Chassiet er av samme familie som det man finner i Outback.
Men hjelpen fra Subaru til tross – bilen får ikke firehjulstrekk.
De første tegn på en kommende coupé, viste Toyota på bilutstillingen i Detroit i 2007. Allerede da sa Toyota-folk under fire øyne at ”dette blir vår neste Celica”.
Og det er ikke mange årene siden Toyota hadde et bredt utvalg av sportslige biler, med MR2, Supra og Celica. Deretter er det blitt mer og mer hybrid og SUV – og mindre og mindre sportslige biler.
Men nå er snart ringen sluttet. Dog vil neppe Toyota lansere mer enn denne ene sportsbilen. I alle fall ikke under eget navn.