-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Dette er nye Toyota Celica
Tokyo – En legende kommer tilbake. Toyota har klar en helt ny Celica. Men mye av bilen kommer fra Subaru. Og den har bakhjulstrekk.
Det er blitt lengre og lengre mellom coupéer med egen identitet. Opel har ikke lengre sin Calibra eller Ford sin Capri. Volkswagen har imidlertid en ny Scirocco – og nå følger Toyota opp med en ny coupé.
Neste år er den på plass i Norge – den helt nye Celica som under utvikling bærer navnet FT-86.
Dette er en helhjertet coupé med bakhjulstrekk – men mye av bilen er hentet fra Subaru. Det er chassiset og ikke minst boxermotoren på 200 hk som man også finner i Impreza. Chassiet er av samme familie som det man finner i Outback.
Men hjelpen fra Subaru til tross – bilen får ikke firehjulstrekk.
De første tegn på en kommende coupé, viste Toyota på bilutstillingen i Detroit i 2007. Allerede da sa Toyota-folk under fire øyne at ”dette blir vår neste Celica”.
Og det er ikke mange årene siden Toyota hadde et bredt utvalg av sportslige biler, med MR2, Supra og Celica. Deretter er det blitt mer og mer hybrid og SUV – og mindre og mindre sportslige biler.
Men nå er snart ringen sluttet. Dog vil neppe Toyota lansere mer enn denne ene sportsbilen. I alle fall ikke under eget navn.