-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Peugeot tetter nisjer
Selv om det er vanskelig for meg å skjønne logikken med slike biler, kommer det stadig flere av dem. Dette kan godt være en fremtidig Peugeot.
Peugeot har stor internasjonal suksess med sin SUV-rekke; 2008, 3008 og 5008. Førstnevnte er helt fersk på markedet og kommer snart som elbil, mens 3008 og 5008 skal gjennom en facelift til høsten.
Snart kan en ny 4008 være alternativet for dem som ønsker noe mer sportslig – en bil som følger i fotsporene til tyske merker som BMW og Mercedes, en crossover eller SUV Coupé.
Bilen skal baseres på den eksisterende 3008, men får rundere former for å fremstå som et mer dynamisk alternativ. Den får en rekke sportslige detaljer, som en mer aggressiv grill og sin egen lyssignatur.
Engelske AutoExpress har intervjuet direktør Jean-Philippe Imparato som bekrefter at bilen vil utstyres med Peugeots særegne i-Cockpit som inkluderer høyt plasserte digitale instrumenter bak et lite ratt. Tilsvarende som i 3008, men med lavere sitteposisjon.
På tross av takbuen som skråner mot bakluka skal 4008 bli en fullverdig femseter. Den skal bygges på den modulære EMP2-plattformen som sine søsken, men ingeniørene har fått i oppdrag å finne et mer engasjerende oppsett for chassiset.
Et utvalg bensin- og dieselmotorer vil komme, men det er også aktuelt med en «Norges-vennlig» plug-in hybrid tilsvarende drivlinjene i 3008 GT Hybrid4 og Opel Granland X Hybrid4. 300 hester og firehjulsdrift er vel akkurat passe i en bil som dette.