-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nationales Automuseum:
Nytt mål under ferieturen
Bilsamlingen har visstnok eksistert lenge, men nå er den åpnet for publikum. Under det krevende navnet Nationales Automuseum
Vi snakker om en privat samling som tilhører en industrieier, Friedhelm Karl Georg Loh, som er både doktor og professor og som åpenbart har fått noe fornuftig ut av karrieren.
Vi snakker om 150 biler, det ser ut som de er førsteklasses stand, den eldste er fra 1886 og samlingen er full av meget spesielle biler som Kennedy’s Lincoln Continental, Michael Schumachers første VM-bil og en Ferrari 288 GTO som i sin tid tilhørte Asterix-tegner Albert Uderzo.
Han har nok biler til at han har kunnet lage en meningsfylt spesialseksjon for å feire Le Mans 100-årsjubileum. Mer enn 20 LM-biler, den eldste fra 1928, er samlet i en egen seksjon.
400 garasjer
Det hele har fått plass i et nybygg der utstillingen sprer seg over 7.500 kvadratmeter – det tilsvarer mer enn 400 standard-garasjer har han regnet ut i en pressemelding, så det er med andre ord god plass mellom de utstilte bilene.
Og siden utvalget er såpass omhyggelig kuratert skal museet også bli et sentrum for forskning og læring, der den akademiske innsatsen skal ligge under fakultet for Næringsliv og Jus ved Høyskolen i Nürtingen-Geislingen. Den delen blir ledet av skolens professor Jochen Buck, en av Tysklands fremste forskere på trafikkulykker.
Historie-ekspert
Det bør kanskje nevnes at Buck også driver et Zertifikatskurs zum Certified Expert for Historic Cars (som det heter på tysk) på Høyskolenivå.
Men hvis god mat interesserer deg mer enn akademiske temaer, har Dr. Loh også fått på plass et førsteklasses serveringssted.
Museet ligger i noe som heter Ewersbach. På tross av at du aldri har hørt om stedet ligger det sentralt til – i Köln/Dortmund/Kassel/Frankfurt-kvadratet. Men det er litt viktig å presisere at du ikke må dra dit neste uke. Det åpner nemlig ikke før 23. juli.
Imens går jeg ut fra at bildene forteller deg ganske meget om innholdet i den nye attraksjonen.