-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nationales Automuseum:
Nytt mål under ferieturen
Bilsamlingen har visstnok eksistert lenge, men nå er den åpnet for publikum. Under det krevende navnet Nationales Automuseum
Vi snakker om en privat samling som tilhører en industrieier, Friedhelm Karl Georg Loh, som er både doktor og professor og som åpenbart har fått noe fornuftig ut av karrieren.
Vi snakker om 150 biler, det ser ut som de er førsteklasses stand, den eldste er fra 1886 og samlingen er full av meget spesielle biler som Kennedy’s Lincoln Continental, Michael Schumachers første VM-bil og en Ferrari 288 GTO som i sin tid tilhørte Asterix-tegner Albert Uderzo.
Han har nok biler til at han har kunnet lage en meningsfylt spesialseksjon for å feire Le Mans 100-årsjubileum. Mer enn 20 LM-biler, den eldste fra 1928, er samlet i en egen seksjon.
400 garasjer
Det hele har fått plass i et nybygg der utstillingen sprer seg over 7.500 kvadratmeter – det tilsvarer mer enn 400 standard-garasjer har han regnet ut i en pressemelding, så det er med andre ord god plass mellom de utstilte bilene.
Og siden utvalget er såpass omhyggelig kuratert skal museet også bli et sentrum for forskning og læring, der den akademiske innsatsen skal ligge under fakultet for Næringsliv og Jus ved Høyskolen i Nürtingen-Geislingen. Den delen blir ledet av skolens professor Jochen Buck, en av Tysklands fremste forskere på trafikkulykker.
Historie-ekspert
Det bør kanskje nevnes at Buck også driver et Zertifikatskurs zum Certified Expert for Historic Cars (som det heter på tysk) på Høyskolenivå.
Men hvis god mat interesserer deg mer enn akademiske temaer, har Dr. Loh også fått på plass et førsteklasses serveringssted.
Museet ligger i noe som heter Ewersbach. På tross av at du aldri har hørt om stedet ligger det sentralt til – i Köln/Dortmund/Kassel/Frankfurt-kvadratet. Men det er litt viktig å presisere at du ikke må dra dit neste uke. Det åpner nemlig ikke før 23. juli.
Imens går jeg ut fra at bildene forteller deg ganske meget om innholdet i den nye attraksjonen.