-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fiat biter seg fast
Selv om Fiat måtte rapportere stort fall i fortjenesten i andre kvartal, er det også mange positive signaler der.

197 millioner euro kunne Fiat føre som fortjeneste i annet kvartal. Det er ned fra 435 millioner i fjor.
Økt salg
Omsetningen økte med en milliard, til 23,3 milliarder euro, man hadde levert flere biler, gjelden var redusert og kontantbeholdningen hadde økt. Gruppen holdt også fast på 2014-prognosene slik de var presentert for noen måneder siden.
Der sier de at de skal ha ekspedert 4,7 millioner biler (opp litt over 100.000) i 2014. De skal ha en omsetning på rundt 93 milliarder euro. Og de skal ha en netto fortjeneste innenfor et 0,6 – 0,8 milliarder euro vindu.
Avstemningen om sammenslutningen med Chrysler fredag den 1. august, vil også være en klar indikator på om markedet tror på disse utsiktene.
Pluss for luksus
Lyspunkter så langt i år var Europa og Asia, men spesielt Latin-Amerika trakk det ned. Og selv om det ikke utgjør enorme summer i denne sammenhengen var luksusbilene veldig positive. Maserati spesielt – nesten 10.000 slike ble ekspedert ut i dette kvartalet.
Også for halvåret så man tilsvarende tendenser. 8 prosent økning av omsetningen (til 45,5 milliarder euro) – men Latin Amerika trakk ned med 22 prosent. Maserati triplet omsetningen sin til 1,4 milliarder – nå omsetter de for mer enn Ferrari.
Totalt omsatte «luksus»gruppen for 2,6 milliarder euro i første halvår. Det er litt morsomt å se på detaljene her.
Ferrari leverte ut 1932 biler i annet kvartal, for hele første halvår endte det på 3668 biler. Det var en nedgang på 39 biler i annet kvartal, men hele 169 biler for halvåret – et ledd i strategien om å beholde eksklusiviteten.
Men omsetningen økte med 103 millioner i andre kvartal og med 172 for hele halvåret. Her ser man hvordan LaFerrari-prisen kompenserer for lavere volum, og hva det betyr at de solgte flere 12-sylindrede (opp 15 prosent) og færre åttere (ned 13 prosent).
Synd vi ikke får driftsmarginen her.
Maserati begynner også å bety en del for de konsoliderte tallene. 9.500 biler i det ferskeste kvartalet – opp 7.200. Og 17.500 i første halvår, opp 13.900 biler. Det betyr en omsetning i første halvår på 1,39 milliarder euro – nesten en milliard mer enn i samme periode i fjor.
Synd man ikke får kjøpt aksjer bare i Maserati.
PS!
Lurer du på hvilket smykke av en bil vi har benyttet som illustrasjon? Mange av dere vet nok allerede svaret - en klassisk Fiat 8V fra 1952-54.