-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volkswagen størst igjen
Foreløpige opptellinger viser at Volkswagen Group er verdens største bilkonsern når salgstallene summeres. Men det er meget tett i toppen.

Volkswagen har reist seg etter dieselskandalen, og foreløpige tall som Focus2move.com www.focus2move.com har samlet inn tyder på at de i år er størst med 10,413 millioner biler fordelt på alle sine merker.
Det har vært tett mellom VW og Toyota i årevis, men informasjonen vi besitter nå tyder på at Toyota endte året på 10,163 millioner, cirka 250.000 bak VW.
Og så har de to i toppen fått en ny utfordrer – etter å ha «slukt» Mitsubishi er nemlig Renault Nissan Alliansen oppe på 10,117 millioner.
General Motors, som har kvittet seg med Opel / Vauxhall, ramler nå fra fjerde- til femteplass, og det betyr at Hyundai-konsernet avanserer fra fjorårets femte- og opp til fjerdeplass – og det på tross av meget negativ salgsutvikling for både Hyundai og Kia.
Merkefordelt
Når det gjelder rangering av bilmerker er situasjonen en helt annen. VW Gruppen har jo volummerker som Audi, Skoda og Seat under sin paraply, mens Toyota i hovedsak selger biler med egen logo (pluss Lexus, Daihatsu og Hino).
Toyota er verdens mest solgte bilmerke i 2017 som de har vært i en årrekke. Og avstanden til nummer to er solid – Toyota endte på 8,7 millioner mens Volkswagen solgte 6,8 millioner.
På de neste plassene følger Ford med 6,1 millioner, Honda (5,16 millioner) og Nissan (5,14 millioner).
Mercedes ser ut til å ha knust sine erkerivaler i premium-segmentet. Etter en økning på ti prosent fra foregående år, ender de på 10. plass totalt med 2,55 millioner biler.
Peugeot kiler seg inn på ellevte plass, mens BMW og Audi følger på de neste plassene med henholdsvis 2,07 og 1,87 millioner biler.
Focus2move www.focus2move.com anslår det globale bilmarkedet i 2017 til 94,5 millioner biler, opp 2,2 prosent fra 2016.