-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiat-sjefen i industritoppen
Volkswagen var så rasende på Fiat-sjef Sergio Marchionne at de truet med å melde seg ut av bilindustriens paraplyorganisasjon ACEA. Nå er Marchionne gjenvalgt for en ny lederperiode.

ACEA har vært en forsiktig, lavprofil-organisasjon som stort sett er kjent for å produsere europeisk registreringsstatstikk for personbiler rundt den 15. i hver måned.
Men i den siste perioden er det sveitsisk-canadiske Sergio Marchionne, Fiat-sjef og en dynamo av en sigarettrøykende industrihøvding, som har sittet i formannskolen.
Det var nok et sjokk for resten av medlemmene – alle Europas bilprodusenter, inklusive koreanere, amerikanere og japanere – da Marchionne kom med politiske utspill i sin periode.
Han ba Europarådet styre en nedbygging av bilbransjens overkapasitet i Europa, og han protesterte sterkt på en tysk idé om at tunge biler skulle få slappere utslippsregler enn de lette.
Det gikk så langt at man utvekslet mindre høviske hilsener på toppsjef- og styreleder-nivå, og Volkswagen, den største produsenten og derfor det tyngste medlemmet i ACEA, truet med å melde seg ut.
Det toppet seg virkelig under bilutstillingen i Paris, men etter duellen der smilte begge hovedpersonene. Det må åpenbart ha vært ekte smil, for nå er altså Marchionne gjenvalgt på nytt.
Det i seg selv er helt uvanlig, jeg kan ikke huske sist en formann satt i flere perioder etter hverandre. Og dette valget kunne umulig ha skjedd uten at Folkevogn var med. Dette kan tolkes i to retninger.
Enten at Wolfsburg tross alt er ganske fornøyd med den profilen ACEA har fått under Marchionne, eller – alternativ to – Marchionne har lovet å være litt mer forsiktig.
Jeg har veldig vondt for å tro på den siste forklaringen.
PS!
Bare noen tall til slutt for å antyde hva det er Marchionne egentlig er talsmann for:
Bilindustrien sørger for et EU-handelsoverskudd på 114,1 milliarder euro.
Totalt har EU-økonomien nå et handelsunderskudd på 152,8 milliarder.
Ca. 11,6 millioner mennesker – 5,3 % av EUs samlede aktive arbeidskraft – arbeider i denne sektoren. Ser vi på ren bilproduksjon beskjeftiger den 3,1 millioner - mer enn 10 prosent av de som jobber i produksjon i EU.
Biler bidrar til mer enn 375 milliarder Euro i skatter og avgifter i Europa. Føy også til at bilindustrien hvert år investerer rundt 26 milliarder euro i Forskning og Utvikling – det største bidraget fra noen privat sektor.