-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW bremser i motbakke
opp 7,3 prosent, Fortjeneste

Tall for annet kvartal viser at det også bremser opp for BMW. Mens omsetningen klatret til nye rekordtall - 19,2 milliarder euro og 475.011 biler - sank fortjenesten med 19 prosent til 2,27 milliarder.
Dermed ble det en ny vinkel på en kurve som i nesten tre år har vist økning i hvert eneste kvartal.
Forklaringen er selvfølgelig høyere personalkost, økende innsats på utvikling men også – og det er kanskje det mest interessante – «intens konkurranse i markedet».
En forsiktig antydning av at det «blodbadet» Fiat-sjefen snakket om i forrige uke, ikke bare gjelder de mindre bilene. Konkret sa BMW at prisene deres nå ligger 1-1,5 prosent under fjorårets.
BMW-ledelsen virket også forholdsvis tilbakeholdne da de snakket om neste halvår. Fremdeles regner de med å nå de opprinnelige målene for 2012, ble det sagt – det betyr et nytt rekordår med mer enn 1,67 millioner biler og en fortjeneste på 7,38 milliarder euro.
Men mange analytikere antar at den driftsmarginen BMW oppnådde nå, 11,6 prosent (samme som Audi forresten, mens Daimler hadde 8,6) representerer en topp man ikke vil kunne overgå i overskuelig fremtid.
Nå har BMW satt ny fabrikk i Brasil på vent, men de øker kapasiteten i USA og Kina og diskuterer planer om å produsere enda flere Minier fra en fabrikk i Nederland.