-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Hvorfor gikk R-R Gott?
Alt skulle være fryd og glede hos Rolls-Royce nå. Salget ser ut til å gå bra, BMW får masse applaus for sin RR-innsats, og selskapets første 100 år feires med store fanfarer over hele verden. Og så kommer det en lakonisk melding som forteller at Gott har gått.
Karl-Heinz Kalbfell, i ledersjiktet hos BMW (54 år), har overtatt som daglig leder for Rolls-Royce etter Tony Gott som overraskende har trådt tilbake.
Punktum.
Tony Gott var lenge en av heltene i RR-systemet. Han var direktør for Rolls/Bentley da Volkswagen gjorde sitt vanvittige raid mot Storbritannia, og først i ettertid oppdaget at de ikke hadde fått med seg selve juvelen: Rolls-Royce.
Etter litt frem og tilbake gikk Gott til Rolls-Royce-delen – men ikke før han hadde gjort et par skikkelige Bentley-stunt som også hadde satt tyskerne skikkelig på plass.
Det har vel ikke vært annet enn godord, verken med hensyn til produktet eller lanseringen/markedsføringen av det etter at Gotts Phantom kom den 1. januar i fjor, og det er ikke tvil om at Rolls møter forretningsplanen bedre enn både Maybach og alle VWs merkelige overklasse-forsøk.
Men i etterkant vil det vel komme antydninger til forklaringer på hvorfor dette hastige skrittet.
La det også være nevnt at når først en ny skulle utnevnes, er ikke Kalbfell-grepet særlig overraskende. Han kjenner både produkt og produksjonssted forholdsvis bra. Det var nemlig han som fikk det hele på lufta som Managing Director for det som BMW ut hele 2002 kalte the Rolls-Royce Project.