-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ensommere BMW
I løpet av et par uker har BMW kuttet to bånd. Ett mot GM og ett mot PSA. De vil åpenbart gjøre ting på egenhånd.

Helt i slutten av juni kunne BMW bekrefte overfor Handelsblatt at samtaler med GM om utvikling av brenselcelleteknologi, nå var opphørt
Det var i desember i fjor at de to fortalte at de planla et samarbeid om denne fremtidsteknologien. Og disse samtalene har åpenbart vart et halvt år.
Uken etter kunne BMW fortelle at nå avsluttet de samarbeidet med PSA, Peugeot Citroën, om utvikling av hybridteknologi.
I fjor gikk de to produsentene sammen om et eget selskap, BPCE (BMW Peugeot Citroën Electrification) som blant annet skulle produsere komponenter som både BMW og PSA kan bruke i sine fremtidige hybridbiler. Produksjonen skal starte opp i 2015.
Det later til at dealen avsluttes med at BMW overtar PSAs andel i produsenten og at produksjonen skal starte opp som planlagt. Fra en fabrikk som ligger midt i Peugeot-land, ved Mulhouse i Alsace.
Nå sies det at grunnen til at BMW velger en ny vei, er at PSA og GM har inngått et tett samarbeid, der det i tillegg til utviklingsideer og planlagte logistikkendringer, også er snakk om krysskapitalisering.
Dette ble muligens for intimt til at BMW var komfortabel med rollen som en underlegen del av en trekant.
Nå sier ryktene at BMW vil inngå et meget tettere samarbeide med Toyota på begge disse områdene, innenfor en rammeavtale som ble inngått mellom Reithofer og Toyoda (BMW- og Toyota-sjef) i desember i fjor.
I hovedsak dreide avtalen seg om grunnlagsforskning innen batteriteknologi, men det var åpenbart at det fantes en rekke store muligheter innenfor avtaleteksten.
Underlig nok ble det ikke presisert et videre, konkret samarbeid da de to partene møttes igjen for noen få dager siden. Det eneste som kom frem var floskler som at «Lidenskap for mobilitet ligger i genene våre. Men det er ikke det eneste som forbinder våre to virksomheter…»
Det er med andre ord ikke helt sikkert de to er helt sikre på hva de egentlig ønsker å bli enige om.