-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Fiat vokser, mest i Amerika
Mandag hadde Fiat-sjef Sergio Marchionne på seg Chrysler-hatten. Da gikk alt veldig godt. I går hadde han Fiat-hatten. Da gikk det også bra, takket være i forgårs.

Nå kan det virke som Chrysler redder Fiat. Men vi må ikke glemme at det var Fiat som reddet Chrysler fra konk i 2009.
Takken får i dag Sergio Marchionne, Fiatsjefen som gikk inn for å hente opp Chrysler.
I andre kvartal, kunne han nemlig fortelle, gjorde de et resultat på 435 millioner dollar i USA. Det var et enormt hopp fra i fjor, da tapte de nemlig $370 millioner, men inni det tallet lå en tilbakebetaling på 551 millioner for å betale gammel gjeld til staten.
Omsetningen økte med 23 prosent, til 16,8 milliarder dollar, på bakgrunn av at salget økte til 582.000 biler i hele verden. Det i seg selv er en økning på 20 prosent.
Det som er litt imponerende med Chryslers tall i forhold til Fords og GMs, er at Chrysler ikke lenger har noe eget finansieringsselskap, så alle resultatene skyldes bilsalg, ikke fiffig finans.
Dermed er Chrysler på vei mot å nå målet på 2,4 millioner biler i år og sitte igjen med mer enn 1,5 milliarder dollar. I fjor tjente de 183 millioner dollar, første gang de så svarte tall siden de ble reddet i 2009.
Det er også veldig lovende at det først og fremst er på hjemmemarkedet de gjør det godt. Mens USA-markedet økte med 24 prosent i annet kvartal, økte Chrysler sitt volum med 32 prosent.
Faktisk var juni den 28. måneden med økning i salget på en år-på-år sammenligning. Totalt har de solgt 834.000 biler i USA så langt i år.
Det er først nå den Giulietta-baserte nye Darten er kommet i butikkene, og snart er det også en fornyet Ram 1500 – bestselgerfamilien – på gang.
Ikke fullt så lystig var det tilbake i Torino i går, med et Fiat-tap på 184 millioner euro i første halvår. Men i forhold til fjorårets tall på 406 millioner baklengs, kan man i hvert fall si at blødningene er nesten stanset.
Og når det hele konsolideres med Chrysler, ser man et driftsresultat på rett over en milliard euro. Ikke bare ligger det på nesten det dobbelte fra i fjor (525 mill. euro), men det var også solid over det analytikerne hadde ventet.
Stenging av fabrikker og reduserte investeringer – tæring etter næring ville noen si – har gjort resultatene akseptable.
Et fjernt mål, som mange tror på, er at Chrysler og Fiat sammen skal omsette for 100 milliarder euro i 2014. Med (minst) 4 prosent driftsresultat begynner vi virkelig å snakke penger igjen.