-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
DC+Mitsu+Hy-samarbeidet eksisterer
Daimlerchrysler har nylig bekreftet at deler av det gamle samarbeidet mellom Stuttgart, Auburn Hills, Seoul og Tokyo fremdeles eksisterer. Vi skal spare $ 100 mill på å samarbeide om en ny global motorfamilie, heter det derfra når.
Dette er motorer på 1,8 til 2,4 liter som kommer i produksjon i USA fra neste sommer. Litt senere vil de også komme av tilsvarende produksjonsbånd i Korea og Japan. Hver fabrikk vil utstyre og trimme motorene forskjellig. Daimlerchrysler sier de vil bruke noe av innsparingen til kostbare detaljer som variable ventilstyring og elektronisk gass.
Besparelsen ligger blant annet i:
- Innkjøp av tre sett produksjonsutstyr samtidig.
- Legge ut alt arbeid som ikke tilhører fabrikkenes kjernevirksomhet, for eksempel motorblokkstøping og topplokk-ferdiggjøring.
- Bruke de beste ideer fra alle partnerne, og bruke et felles dataspråk slik at man kunne fjerne hverandres feil fort.
- Storkjøp av komponenter som injektorer eller stempler.
- Og kun bruk av kjent teknologi i utvikling av motorserien.
Det er foreløpig ikke noe som tyder på at motorene skal brukes av Mercedeser.