-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
DC dobler resultatet, men ser mørke skyer
Også Daimlerchrysler kom med overraskende gode tall for annet kvartal. Mer enn en dobling på samme omsetning ble applaudert med 3 prosent stigning på børsen.
I fjor tjente Daimlerchrysler 942 millioner Dollars i annet halvår. I år kan de fortelle om 2,3 milliarder. Begge årene var omsetningen så vidt over 49 milliarder Dollars.
Nå er det imidlertid litt skumle signaler i disse tallene. Chrysler-biten mistet masse av sitt tempo. De bidro bare med 65 millioner, mens tallet i fjor var på nesten 700 millioner dollars.
Dette tallet kunne imidlertid kompenseres av Stuttgart. Ikke takket være bil-virksomheten, men på grunn av at de kunne bokføre en gevinst på 800 millioner Euro i forbindelse med sine 22 prosent i EADS – Airbus-produsenten.
De gode tallene er derfor ikke noe direkte speilbilde av en god bilbutikk. Det ble presisert spesielt sterkt da Dieter Zetsche sa at han regnet med at Chrysler ville vise fortjeneste igjen i fjerde kvartal.
Underforstått: tredje ville bli noe helt annet. Manger regner med et Chrysler-underskudd på inntil 600 millioner dollars i inneværende kvartal.
Chrysler ligger imidlertid godt an når det gjelder nye modeller. Fremdeles venter 8 nye i kulissene i USA - de aller fleste drevet av en moderne firer, eller en nyutviklet bensingjerrig sekser. Det kan se ut som om Chrysler er den av amerikanerne som er best rustet til å møte de nye forbrukerbehovene.
Mercedes-Benz kunne fortelle om 6 prosent økning i omsetningen (først og fremst på grunn av en rikere modellmix), og de tjente mer enn 1 milliard dollar i annet kvartal. Samtidig avsatte de 160 millioner dollars til restruktureringer – innen 2008 skal de ha kuttet 6.000 arbeidsplasser.
Hos Chrysler går restruktureringen akkurat nå ut på å kutte produksjonen med ca. 70.000 biler for å få ned overfylte lagre. Akkurat nå har Chrysler biler nok for en hel måned over normalen ute hos sine forhandlere.