-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
GM-Chrysler? Nei vel
Valentine-dag massakren har vel de fleste hørt om. Et gjeng-oppgjør fra forbudstidens USA, riktignok i Chicago, men denne gangen var det Detroit som fryktet den.

Daimlerchrysler la frem årsresultatet på Valentine-dagen, og – ganske riktig – presentasjonen ble forholdsvis blodig. Chrysler tapte 1,4 milliarder dollar i fjor, og det ble lagt frem planer for å stoppe fortsatte kjempetap. For eksempel må flere enn 10.000 arbeidere regne med å miste arbeidet sitt.
Men enda mer dramatisk var det da den tidligere Chrysler-sjefen, nå konsernlederen, Dieter Zetsche virkelig foldet ut hele planen. For det viste seg at han allerede har engasjert finansielle konsulenter for å finne en løsning. Og den kan dreie seg om alt, til og med salg. J.P. Morgan har sagt at de kommer til å banke på mange dører for å finne en løsning som alle kan leve med.
Dermed fikk ryktemakerne igjen vann på mølla. Hyundai skulle for eksempel være en mulig kjøper – inntil koreanerne ødela moroa ved å si klart ifra at de hadde trøbbel nok selv uten å pådra seg enda et massivt problemområde.
Ryktet oppsto selvfølgelig fordi Chrysler har en samarbeidsavtale med Hyundai – de selger en av koreanernes småbiler i Mexico med et Chrysler-skilt på fronten.
Den neste rykte-kandidaten vil kanskje vise seg å bli Taiwans China Motor som bygger en bil som selges som Dodge her og der. For ikke å snakke om at Volkswagen burde bli lansert: Chrysler har nemlig allerede en avtale om å bygge minivans for tyskerne ved en av sine amerikanske fabrikker.
Men så viser GM seg så å være den heteste kandidaten. Samtaler mellom de to har faktisk vært ført i mer enn to måneder, uten at noen har hatt antydninger til mistanker.
Og dermed skjønner markedet enda mindre. Det finnes ikke mange fornuftige grunner for at disse to skulle slå seg sammen. Bare forholdene til fagforeningene burde være nok til at dette ikke blir noe av. Sammen skal disse to konsernene fjerne 50.000 arbeidsplasser. Dersom operasjonen skulle bli felles må man i gang med helt nye forhandlinger.
De eneste som kanskje føler en lettelse er Mercedes arbeidere og aksjonærer. De som jobber for Stuttgart ser at det meste de produserer av merverdi, forsvinner i et tilsynelatende bunnløst hull i USA, mens aksjonærene uttrykte sin lettelse for en mulig løsning ved å sende verdien opp med 15 prosent i dagene etter Valentines Day.
Men fremdeles er man langt unna en løsning, og nå kan vel Chryslers følelse av å være blitt voldtatt ved fusjonen i 1998 bli avløst av en enda sterkere følelse av å ha blitt stukket ned bakfra i 2007.