-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Blir Daewoo amerikaner?
Vi har tidligere fortalt om GMs planer om å døpe Daewoo om til Chevrolet, i hvert fall i Europa. Når det tyske Handelsblatt siterer company sources uten å gå i detalj riktignok, og forteller akkurat det samme, er vi nok mye nærmere en endelig avgjørelse.

Problemet er selvfølgelig at de som kjenner Chevrolet-navnet i Europa (og i dag er sannsynligvis Daewoo oftere top-of-mind hos bilkunder enn Chevrolet-navnet er) forbinder det med store amerikanere og en mislykket (i Europa) modellpolitikk. Og at det å bygge ned et kjent merkevarenavn ofte vekker negative følelser hos de kundene du allerede har jobbet med og fått en positiv forbindelse med.
På den annen side har jo både Mitsubishi og Nissan vist at omdøp kan skje uten stor dramatikk. Både Colt og Datsun var veletablerte merkenavn da de endret oppskrift.
Det er selvfølgelig et annet problem her. Dersom GM Europa-toppene, Fritz Henderson og Carl-Peter Forster, virkelig mener alvor med en satsing på Daewoo/Henderson vil Opels fagforeninger, som nå er i ferd med å forhandle frem nye avtaler, måtte tenke seg om nok en gang. Og er det noe Opel ikke trenger akkurat nå, er det flere forstyrrelser i produksjonen.