-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Daimlerchrysler møter finans-målene
Det er sikkert mye mange kan krangle med Daimlerchrysler om, men det later i det minste til at resultatene deres ikke er noe man kan bruke mot dem nå. Snuoperasjonen er i rute og fjoråret ender med drift i 5 milliarder pluss, virker det som.
Han kunne nemlig forsikre skeptikerne at selskapet møter sine prognoser for 2002 og kommer til å ende med et driftsresultat på over 5 milliarder Euro. Også omsetningen på snaue 150 milliarder ligger på linje med de prognosene som ble presentert i oktober da konsernet la frem resultatene for tredje kvartal.
Daimlerchrysler tilhører de få som har jekket opp prognosene for hvert kvartal, i stedet for å skru forventningene ned. Etter et 2001 som endte med en omsetning på 153 milliarder Euro og en drift som endte 1,3 milliarder i rødt, var man forholdsvis forsiktig med 2002-utsiktene. Men de er stadig blitt tøffere, og så ender man opp med lavere omsetning, men et resultat som er bedret ca. 5 ganger. Ikke dårlig. Særlig når man også tar med at produksjonsvolumet i 2002 var på 1,232 millioner enheter. Det betyr en fremgang på ca. 30.000, men betyr samtidig en fattigere mix. Med flere biler for færre salgskroner, er resultatforbedringen enda mer imponerende.
Det gjorde nok ikke noe at Daimlerchrysler lettet litt på sine Kina-planer heller. De får sin egen Kina-sjef der borte fra den 1. april, og er allerede kommet langt i samtaler om å få montert 20.000 – 30.000 C-Klasse biler der årlig, med muligheter for E-Klasse senere. I hvert fall gikk aksjekursen opp 0,60 dollars etter samlingen, og endte på 31,50.