-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
DC må ta rettssaken
Daimlerchrysler har brukt masse advokatkroner på å avvise saken som tidligere aksjonærer har reist mot konsernet med påstand om at de ble skrudd ved fusjonen. Nå har en dommer sagt at saken ikke skal avvises fordi Beviser synes å peke i retning av at her var det skjulte agendaer allerede fra starten.
Saken startet med at Kirk Kerkorian, aldrende milliardær med store Chrysler-investeringer, fikk med seg andre storaksjonærer og påsto at Chrysler/Daimler-Benz sammenslutningen ikke var noen Merger of Equals men et kynisk spill av DB-sjefen Jürgen Schrempp der formålet ganske enkelt var å sluke amerikanerne.
Det er den samme dommeren som skal lede saken, som avviste DCs krav om at saken ikke skulle opp – og han fortalte også Daimlerchrysler tidligere i sommer at tyskernes påstand om at enkelte avisartikler om saken bare var ment som interessevekkere, ikke holdt vann. Sentralt i saken er nemlig et intervju Financial Times hadde med Schrempp for tre år siden der han – hvor var PR-folkene hans da – faktisk satt og skrøt av hvordan han hadde fått til denne dealen. Det var etter det at Kerkorian og de andre gikk til angrep. (Hvor var forresten PR-folkene da Mercedes lagde sin hemmelige rapport som beskrev hvordan sammenslåingen skulle finne sted – denne rapporten blir også en del av bevisførselen. Men selv om ikke amerikanerne ble utsatt for Mercedes-motorisert Blitz-krig for mer enn 60-år siden synes det allikevel ganske taktløst å kalle planene for Prosjekt Blitz).
Tidligere i høst inngikk Daimlerchrysler forlik, og betalte 300 millioner dollars, for å få en tilsvarende sak ut av verden. Den avgjørelsen har imidlertid ingen innvirkning på den aktuelle saken som skal starte mandag 1. desember. Her dreier det seg heller ikke om slike småpenger, Kerkorian & Co. har saksøkt Daimlerchrysler for 22 milliarder dollars. Samtidig som han krever at sammenslutningen skal oppheves.
Joseph J. Farnan er navnet på dommeren som har bestemt at han alene skal avgjøre utfallet, uten noen jury. Han kommer til å få ganske stor oppmerksomhet fra forretningsverdenen i tiden fremover.
At aksjekursen til Daimlerchrysler faktisk økte med 19 cent den dagen saken ble endelig berammet har nok ikke noe med det å gjøre. Årsaken var at Daimlerchrysler endelig fikk solgt sin flymotorfabrikk MTU – som forøvrig var den siste håndfaste forbindelsen konsernet hadde med den gamle Maybach-bedriften.