-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mye pepper til DC-toppen
Som ventet ble det ganske hissig språkbruk på Daimlerchryslers generalforsamling i Berlin i går. Men ledelsen later til å sitte trygt.
Må man virkelig skyte seg selv i foten for å vise at man har peiling på førstehjelp spurte Klaus Kaldemorgen – han representerer mer enn 10 prosent av aksjene.
Jürgen Schrempp, konsernets leder, er imidlertid en tøff type – det er ikke lenge siden han over en helside i Financial Times fikk fortalt hvor flink han er, og han sto i mot alle angrep i går. Han har sterk støtte fra fagbevegelsen i Tyskland, han betaler ut rekordstort utbytte (og det er vel et stort spørsmål om hvor lenge de har råd til det), og han har en styreformann som støtter ham hele veien. Dermed er også de tunge investorene med fremdeles, på tross av åpenbar kritikk derfra i går.
Men tallene taler klart. I fjerde kvartal i fjor endte resultatet til Mercedes på nesten ikke no – 20 millioner Euro, ned fra 784 året før. Og fredag før generalforsamlingen fikk vi høre at første halvår i år vil vise en svakere utvikling. På Generalforsamlingen var uttrykket endret til svært vanskelig. (Mange venter rent tap blant annet fordi det viser seg at Smart-saneringen vil koste 1,2 milliarder). På generalforsamlingen ble det også gitt klar beskjed om at nå så man ikke lenger mulighet til å opprettholde det opprinnelige målet på 5,8 milliarder i driftsresultat i år. Dette pluss alt for vage utsikter frem mot 2007 var med på å få fonds som Union til å true med at de ikke kom til å stemme på årets generalforsamling.
Men bånnlinja er at 95% av stemmene ikke ga det sittende styret mistillit. Og ikke minst Chryslers nylige historie gir jo håp om at det går an å snu skuta.