-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Mye pepper til DC-toppen
Som ventet ble det ganske hissig språkbruk på Daimlerchryslers generalforsamling i Berlin i går. Men ledelsen later til å sitte trygt.
Må man virkelig skyte seg selv i foten for å vise at man har peiling på førstehjelp spurte Klaus Kaldemorgen – han representerer mer enn 10 prosent av aksjene.
Jürgen Schrempp, konsernets leder, er imidlertid en tøff type – det er ikke lenge siden han over en helside i Financial Times fikk fortalt hvor flink han er, og han sto i mot alle angrep i går. Han har sterk støtte fra fagbevegelsen i Tyskland, han betaler ut rekordstort utbytte (og det er vel et stort spørsmål om hvor lenge de har råd til det), og han har en styreformann som støtter ham hele veien. Dermed er også de tunge investorene med fremdeles, på tross av åpenbar kritikk derfra i går.
Men tallene taler klart. I fjerde kvartal i fjor endte resultatet til Mercedes på nesten ikke no – 20 millioner Euro, ned fra 784 året før. Og fredag før generalforsamlingen fikk vi høre at første halvår i år vil vise en svakere utvikling. På Generalforsamlingen var uttrykket endret til svært vanskelig. (Mange venter rent tap blant annet fordi det viser seg at Smart-saneringen vil koste 1,2 milliarder). På generalforsamlingen ble det også gitt klar beskjed om at nå så man ikke lenger mulighet til å opprettholde det opprinnelige målet på 5,8 milliarder i driftsresultat i år. Dette pluss alt for vage utsikter frem mot 2007 var med på å få fonds som Union til å true med at de ikke kom til å stemme på årets generalforsamling.
Men bånnlinja er at 95% av stemmene ikke ga det sittende styret mistillit. Og ikke minst Chryslers nylige historie gir jo håp om at det går an å snu skuta.