-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Nytt aksjonær-tap for DC
En domstol i Stuttgart har dømt Daimlerchrysler til å betale ut 230 millioner Euro til aksjonærer fra fusjons-tiden. Bilprodusenten kommer til å anke.
Det er igjen rester etter den store sammensluttingen mellom Daimler-Benz og Chrysler, der daværende DB-sjef vel har innrømmet at ikke alle kortene lå oppå bordet.
Det har vært mange rettssaker i kjølvannet av denne handelen, de fleste med basis i påstått feilvurdering av selskapenes verdier.
Best kjent er vel den amerikanske mange-og-åttig-årige mangemilliardæren Kirk Kerkorians sak mot selskapet. Den lever fremdeles sitt eget liv i rettsapparatet etter en dom som gikk i Daimlerchryslers favør.
En rekke store investorer, stort sett pensjonsfond, raslet med sablene for et par år siden og krevde 22 milliarder euro i erstatning fordi de påsto de var blitt lurt. Her ble det en minnelig ordning utenfor rettssalene – Daimlerchrysler skal ha utbetalt 300 millioner dollars der.
Og nå er det altså en ny dom som angår de 1,8 prosent av kapitalen som bytte gamle aksjer mot nye i 1998. Dommen sier at bytteforholdet var galt og at disse aksjonærene har krav på ytterligere 230 millioner Euro.
Dommen kommer til å bli anket, sier en DC-talsmann til dpa, samtidig som alle parter uttrykker håp om at resten av veien gjennom rettsapparatet vil ta kortere tid enn de syv årene saken har tatt så langt.
Som et klart eksempel på at Daimlerchrysler verken klarer å overbevise retten eller børsen om at dette var en genial handel, kan man nevne aksjeprisen i går: litt over 41 Euro. Det er omtrent halvparten av verdien da handelen ble inngått for 7 år siden.