-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt aksjonær-tap for DC
En domstol i Stuttgart har dømt Daimlerchrysler til å betale ut 230 millioner Euro til aksjonærer fra fusjons-tiden. Bilprodusenten kommer til å anke.
Det er igjen rester etter den store sammensluttingen mellom Daimler-Benz og Chrysler, der daværende DB-sjef vel har innrømmet at ikke alle kortene lå oppå bordet.
Det har vært mange rettssaker i kjølvannet av denne handelen, de fleste med basis i påstått feilvurdering av selskapenes verdier.
Best kjent er vel den amerikanske mange-og-åttig-årige mangemilliardæren Kirk Kerkorians sak mot selskapet. Den lever fremdeles sitt eget liv i rettsapparatet etter en dom som gikk i Daimlerchryslers favør.
En rekke store investorer, stort sett pensjonsfond, raslet med sablene for et par år siden og krevde 22 milliarder euro i erstatning fordi de påsto de var blitt lurt. Her ble det en minnelig ordning utenfor rettssalene – Daimlerchrysler skal ha utbetalt 300 millioner dollars der.
Og nå er det altså en ny dom som angår de 1,8 prosent av kapitalen som bytte gamle aksjer mot nye i 1998. Dommen sier at bytteforholdet var galt og at disse aksjonærene har krav på ytterligere 230 millioner Euro.
Dommen kommer til å bli anket, sier en DC-talsmann til dpa, samtidig som alle parter uttrykker håp om at resten av veien gjennom rettsapparatet vil ta kortere tid enn de syv årene saken har tatt så langt.
Som et klart eksempel på at Daimlerchrysler verken klarer å overbevise retten eller børsen om at dette var en genial handel, kan man nevne aksjeprisen i går: litt over 41 Euro. Det er omtrent halvparten av verdien da handelen ble inngått for 7 år siden.