-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiat/GM er halvskilt
Siden det ikke ble full skilsmisse slapp GM billigere unna. 1,55 milliarder Euro blir overført til Fiat for at GM skal slippe å oppfylle en avtale om at de må overta hele det italienske bilkonsernet.

Nå er endelig avtalen klar. Fiat får de ti prosentene som GM fremdeles eier i det italienske konsernet, pluss 1,55 milliarder Euro. Muligens er denne summen såpass beskjeden at Generalen tåler den uten at kredittverdigheten jekkes ned et hakk igjen. Og aksjepakken koster dem ingen ting, den ble skrevet ned til null i høst. Dermed rives kontrakten om planlagt ekteskap, den såkalte put option, i filler.
Men det betyr ikke at samarbeidet mellom de to opphører. GM skal fortsette å bruke Fiats dieselteknologi, og skal fortsatt eie 50% av fabrikken i Bielsko-Biala (Polen) der det produseres dieselmotorer.
Dessuten, og dette er ganske gledelig, begge vil fortsette å jobbe med felles plattformer, i hvert fall de eksisterende programmene. Og Fiat vil fortsette å hjelpe GM med utvikling av motorteknologi. Men når det gjelder de felles-funksjonene som har eksistert en stund, og som later til å ha gått som smurt, innkjøp eller power-train utvikling, skal de avvikles.
Kynikere slår selvfølgelig fast at nå er alt klart for at Toyota kan begynne å snuse på en italiensk partner. Den har det som Toyota trenger akkurat nå, produksjonskapasitet i Europa. Og, bare spør aksjonærene, den er tilgjengelig.