-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fiat/GM er halvskilt
Siden det ikke ble full skilsmisse slapp GM billigere unna. 1,55 milliarder Euro blir overført til Fiat for at GM skal slippe å oppfylle en avtale om at de må overta hele det italienske bilkonsernet.
Nå er endelig avtalen klar. Fiat får de ti prosentene som GM fremdeles eier i det italienske konsernet, pluss 1,55 milliarder Euro. Muligens er denne summen såpass beskjeden at Generalen tåler den uten at kredittverdigheten jekkes ned et hakk igjen. Og aksjepakken koster dem ingen ting, den ble skrevet ned til null i høst. Dermed rives kontrakten om planlagt ekteskap, den såkalte put option, i filler.
Men det betyr ikke at samarbeidet mellom de to opphører. GM skal fortsette å bruke Fiats dieselteknologi, og skal fortsatt eie 50% av fabrikken i Bielsko-Biala (Polen) der det produseres dieselmotorer.
Dessuten, og dette er ganske gledelig, begge vil fortsette å jobbe med felles plattformer, i hvert fall de eksisterende programmene. Og Fiat vil fortsette å hjelpe GM med utvikling av motorteknologi. Men når det gjelder de felles-funksjonene som har eksistert en stund, og som later til å ha gått som smurt, innkjøp eller power-train utvikling, skal de avvikles.
Kynikere slår selvfølgelig fast at nå er alt klart for at Toyota kan begynne å snuse på en italiensk partner. Den har det som Toyota trenger akkurat nå, produksjonskapasitet i Europa. Og, bare spør aksjonærene, den er tilgjengelig.