-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fiats fjerde sjef på 38 måneder
Det begynner å få et lite preg av opera dette her. Dagen etter at Fiat på mesterlig vis hadde klart å skru GM for nesten 2 milliarder dollar, overtok sjefen for Fiat-gruppen, Sergio Marchionne (bildet) også kontrollen for Fiat Auto. Herbert Demel, han ble hentet til den jobben i oktober 2003, må vandre.

En ting er helt klart, Fiats mange kreditorer applauderer ikke dette grepet. Demel er en bilindustri-veteran med en solid Bosch-, VW- og Magna Steyr-bakgrunn. Marchionne er ikke det, han er sakfører og svært fremmed for bil.
Hvilke nye grep som skal tas i nærmeste fremtid er ikke sagt, men fremdeles later det til at Agnelli-slekten skal forseres frem i styreformannroller allerede denne våren, minst et år før opprinnelig planlagt. 4 stk. Chief Executive Officer på 38 måneder forteller ikke akkurat om et stø kurs det heller.
Marchionne har vært ganske klar i sine uttalelser tidligere også. Han har syntes Fiat Autos snuoperasjon har gått seinere enn han hadde ønsket (de tapte 1,3 milliarder i 2003 og ventes å tape 1 milliard i fjor) og at han synes Fiat Auto har en alt for byråkratisk overbygging. Vi får se om han er i stand til å gjøre noe med det.
Men noen spennende elementer ligger i kortene. Mellom GM-avtalen og Demel-avgangen klarte også Fiat å kjøpe Maserati ut av Ferrari. Det gir strakts utsikt til to spennende scenarier. At Ferrari går på børs, mens det ennå skinner noe mytisk rundt merket. Den operasjonen vil med andre ord kunne bringe inn mange penger.
Punkt to er at i spissen for Maserati sitter Martin Leach. En glimrende bilmann, ex-Ford før han fikk sparken i fjor høst, meget urettmessig hevder han i en solid arbeidsrettssak mot sin tidligere arbeidsgiver. Han vil kunne bli en utmerket femte Fiat-sjef og burde kunne ha muligheter til å vare litt lenger enn de ca 9 månedene som har vært gjennomsnitt den siste tiden.