-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny storlimo fra VW?
For fire år siden viste Volkswagen noe de kalte Concept D (bildet) på Frankfurt-utstillingen. Den morphet seg til Phaeton. Dersom de nå viser et Concept C, eller hva de kaller den på Frankfurt i år, ønsker vi den litt mer hell og lykke enn Phaeton ble til del.
VWs egne folk har halvveis bekreftet hele historien, dere vil få et inntrykk av den når dere ser den nye Passaten neste år er et av sitatene. Man har sågar satt et internt navn på den: C1.
Nå har Bernd Pischetsrieder bekreftet at noe er på vei, og som toppsjef for VW-konsernet burde han jo vite det. Til journalister i London kunne han fortelle at med denne på plass i 2005 ville VW dekke 85% av markedet, han brukte uttrykket sportslig og antydet at man ikke skulle se bort fra at den fikk en utforming i nærheten av Renault Vel Satis eller Opel Signum.
Flere detaljer finnes foreløoig ikke, men det er ikke vanskelig å regne seg til at en slik bil bør bygges i 50.000 eksemplarer årlig hvis det skal være noe poeng i den.
Med et slikt volum er det vel snart på tide at VW ikke bare lærer seg å bygge overklasse, men også å selge dem. Av de planlagte W8-utgavene av den nåværende Passat har de vel bare solgt halvparten. Og Phaeton er fremdeles en dårlig vits. 2.128 enheter i første halvår, og der kan du tro salget er økende nå: hele 453 i juni! En C1 vil kunne være en elegant løsning på å gi Phaeton en barmhjertig, men nesten umerkelig, aktiv dødshjelp.