-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
GM ender uken positivt
Det skjer mye rundt GM akkurat nå. Men det meste var såpass positivt at de endte siste uke med børsverdien 4,6 prosent opp.
For det første skaffer de seg penger nå. Ved å selge ut 17,4 prosent av Suzuki (med rett til tilbakekjøp i løpet av det neste året) fikk de inn rundt 2 milliarder dollars. Etter dette eier de 3 prosent av Suzuki, og igjen kommer verdens bilproduksjonsstatistikk til å bli forskjøvet, for dermed kommer nok ikke årets Suzuki-produksjon med på GM-totalen.
For det andre selger de ut en større bit av Pantelån-biten av GM Acceptance Corp, bilgigantens finansarm. 78 prosent skal de kvitte seg med, det er 18 prosent mer enn markedet hadde regnet med, og dette kommer til å innbringe ca 9 milliarder dollar.
Og penger har de bruk for, for nå har de tilbudt seg å kjøpe ut tusenvis av timelønnede arbeidere. Avhengig av hvor lenge de har jobbet vil de kunne få mellom 70.000 og 140.000 dollars, men da må de gi avkall på sine spesielle trygde- og pensjonsrettigheter. Bare det at fagforeningene nå har sagt ja til at et slikt tilbud kan legges frem, er et stort fremskritt på veien mot å gjøre GM magrere.
En tilsvarende avtale har forresten GM påtatt seg å inngå med 13.000 Delphi-arbeidere, og dermed minsket presset på denne konkurstruede bedriften – som er GMs største underleverandør – så sterkt at der steg aksjekursen 14 prosent.
Så selv om GM i løpet av denne uke også har kommet med antydninger om at tapene i fjor blir enda verre enn man hadde regnet med, endte uken med GM aksjer til $ 22,10. 4,6 prosent til værs.