-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
GM investerer tungt i Kina
GM planlegger å investere 3 milliarder dollar i Kina i løpet av de neste tre årene. Fra før har verdens største bilkonsern lagt inn to milliarder i kinesiske anlegg.
I 2003 ble det solgt over 4,5 millioner kjøretøy i Kina, noe som gjør landet til verdens tredje største bilmarked etter USA og Japan og foran Tyskland. Markedet er fortsatt i en tidlig fase, og eksperter estimerer at det årelige salget vil passere 7 millioner biler i 2007.
GMs nåværende anlegg i Kina er i stand til å produsere 530.000 biler pr år mens de nye planene er basert på en produksjonsøkning til 1,3 millioner pr år. GM hadde en fortjeneste på $437 millioner i Kina i fjor, hvilket tilsvarer at de samme med sine partnere tjente drøye 2.200 dollar pr bil. Til sammenligning satt de igjen med $145 pr bil i et svært prispresset USA-marked.
At Kina er et svært interessant marked i årene fremover illustreres også av at det i dag fins 16 biler pr 1.000 innbyggere mens tilsvarende tall for USA og Japan er henholdsvis 700 og 598. Innen 2014 forventer konsulentselskapet Global Insight at penetrasjonen vil være 51 biler / 1000 innbyggere. Multiplisert med et folketall på 1,3 milliarder betyr det at markedet har et enormt potensiale.