-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GM tjener mer, også på bil
Hakk i hælene på Fords halvårsresultat kommer GM. De har også økt fortjenesten solid, men der i gården har også bilproduksjonen bidratt, og ikke bare bankvirksomheten. Aksjemarkedet applauderer.
Det mange ser på som spesielt positivt er at bildelen av virksomheten tjente 529 millioner dollars, opp fra 140 millioner i fjor. Selv om det er en marginal fortjeneste på et bilsalg som økte til rett under 50 milliarder dollars, er det i hvert fall inntjening. Tenk hva den hadde vært hvis ikke GM hadde startet rabatt-krigen – i annet kvartal var gjennomsnittsrabatten på et amerikansk-solgt GM-produkt 4.215 dollars.
Akkurat som Ford lider også GM under synkende markedsandel i USA – etter første halvår ligger den på 26,8 prosent mens den var på 27,2 i fjor.
I Europa går det meget dårlige enn man hadde regnet med. Reorganiseringer og Plan Olympia skulle forlengst ha gitt svarte tall her. I stedet tapte man 45 millioner – tilsvarende tall var forsiktige tre millioner minus i fjor. At GMAC, konsernets finansarm, økte sin inntjening med nesten like meget, til 860 millioner – en absolutt kvartalsrekord forresten – er i denne sammenhengen en mager trøst. I annet kvartal i år kunne GM bokføre en fortjeneste på 1,34 milliarder dollars – i overkant av hva markedet hadde ventet selv om GM-sjefen Rick Wagoner sa at det hele endte godt under våre forventninger.
Det mange ser på som spesielt positivt er at bildelen av virksomheten tjente 529 millioner dollars, opp fra 140 millioner i fjor. Selv om det er en marginal fortjeneste på et bilsalg som økte til rett under 50 milliarder dollars, er det i hvert fall inntjening. Tenk hva den hadde vært hvis ikke GM hadde startet rabatt-krigen – i annet kvartal var gjennomsnittsrabatten på et amerikansk-solgt GM-produkt 4.215 dollars.
Akkurat som Ford lider også GM under synkende markedsandel i USA – etter første halvår ligger den på 26,8 prosent mens den var på 27,2 i fjor.
I Europa går det meget dårlige enn man hadde regnet med. Reorganiseringer og Plan Olympia skulle forlengst ha gitt svarte tall her. I stedet tapte man 45 millioner – tilsvarende tall var forsiktige tre millioner minus i fjor. At GMAC, konsernets finansarm, økte sin inntjening med nesten like meget, til 860 millioner – en absolutt kvartalsrekord forresten – er i denne sammenhengen en mager trøst.