-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
GM tjener mer, også på bil
Hakk i hælene på Fords halvårsresultat kommer GM. De har også økt fortjenesten solid, men der i gården har også bilproduksjonen bidratt, og ikke bare bankvirksomheten. Aksjemarkedet applauderer.
Det mange ser på som spesielt positivt er at bildelen av virksomheten tjente 529 millioner dollars, opp fra 140 millioner i fjor. Selv om det er en marginal fortjeneste på et bilsalg som økte til rett under 50 milliarder dollars, er det i hvert fall inntjening. Tenk hva den hadde vært hvis ikke GM hadde startet rabatt-krigen – i annet kvartal var gjennomsnittsrabatten på et amerikansk-solgt GM-produkt 4.215 dollars.
Akkurat som Ford lider også GM under synkende markedsandel i USA – etter første halvår ligger den på 26,8 prosent mens den var på 27,2 i fjor.
I Europa går det meget dårlige enn man hadde regnet med. Reorganiseringer og Plan Olympia skulle forlengst ha gitt svarte tall her. I stedet tapte man 45 millioner – tilsvarende tall var forsiktige tre millioner minus i fjor. At GMAC, konsernets finansarm, økte sin inntjening med nesten like meget, til 860 millioner – en absolutt kvartalsrekord forresten – er i denne sammenhengen en mager trøst. I annet kvartal i år kunne GM bokføre en fortjeneste på 1,34 milliarder dollars – i overkant av hva markedet hadde ventet selv om GM-sjefen Rick Wagoner sa at det hele endte godt under våre forventninger.
Det mange ser på som spesielt positivt er at bildelen av virksomheten tjente 529 millioner dollars, opp fra 140 millioner i fjor. Selv om det er en marginal fortjeneste på et bilsalg som økte til rett under 50 milliarder dollars, er det i hvert fall inntjening. Tenk hva den hadde vært hvis ikke GM hadde startet rabatt-krigen – i annet kvartal var gjennomsnittsrabatten på et amerikansk-solgt GM-produkt 4.215 dollars.
Akkurat som Ford lider også GM under synkende markedsandel i USA – etter første halvår ligger den på 26,8 prosent mens den var på 27,2 i fjor.
I Europa går det meget dårlige enn man hadde regnet med. Reorganiseringer og Plan Olympia skulle forlengst ha gitt svarte tall her. I stedet tapte man 45 millioner – tilsvarende tall var forsiktige tre millioner minus i fjor. At GMAC, konsernets finansarm, økte sin inntjening med nesten like meget, til 860 millioner – en absolutt kvartalsrekord forresten – er i denne sammenhengen en mager trøst.