-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GM-topp til Magna?
Selv om det ikke er offisielt ennå er det ganske klart at det blir slik når noen av de ledende Detroit-baserte avisene og byråene rapporterer at Mark Hogan skal gå fra US-GM til kanadiske Magna. Det betyr mer for europeisk bilindustri enn du aner, og baner vei for en annen spennende utnevnelse.

Nå vet man imidlertid også at en annen menneskelig dynamo, Wolfgang Bernhard, nestkommanderende hos Chrysler etter at han forlot jobben som sjef for AMG, er ledig på markedet. Selv om Auto Motor Sport allerede nærmest har utnevnt ham som kommende sjef for VW/Skoda/Bentley avdelingen i Wolfsburg, er det nok meget mer sannsynlig at han vil fortsette i USA.
Bob Lutz har en svakhet for slike mennesker, men det har ikke vært noen åpenbar plass for ham i GM-systemet etter at han måtte forlate Chrysler. Med Hogan over til Magna, slik det nå antydes (offisiell melding til uken sier kildene), vil det plutselig bli en kjempeåpning for Bernhard.
For Hogan er ikke dette nødvendigvis en degradering. Magna er i dag en av verdens sterkeste voksende underleverandører. 77.000 ansatte over store deler av verden, og en omsetning på over 15 milliarder dollar i fjor. GM er for øvrig største kunden, med nesten 25 prosent av Magnas oppdrag.
Magna eier også fabrikker i Europa, de gamle Steyr Puch fabrikkene la grunnlaget for deres europeiske sammensettingsarbeid som etterhånden er blitt stor. Voyager, Grand Cherokee, X3 er bare noen av bilene som kommer derfra. Snart er Saab der, Fiat er en god kunde (dagens sjef for Fiat Auto kom fra Magna i Østerrike) akkurat som Toyota.
Dersom dette skjer vil Hogan være den andre høyt plasserte GM-sjefen som hopper over til underleverandør-industrien i år. Mike Burn forlot den utsatte stillingen som sjef for GM Europa i Zürich for å overta ledelsen av Dana Corp.
At lederstillingen hos Magna i det hele tatt er blitt ledig skyldes at den forrige sjefen, Belinda Stomach – datter av grunnleggeren – overtar ledelsen av det Konservative partiet i Canada, og tar sikte på en politisks karriere.