-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny GME-org denne uken?
Med Financial Times i spissen skriver nå europeisk finanspresse at vi snart kan vente en beskjed fra General Motors om hvordan hans Europa-organisasjon vil se ut for fremtiden.

Nå er den nye GME-sjefen, Fritz Hendersdon (bildet) på plass. Han har kommet fra en veldrevet GM Asia/Pacific, og er utvilsomt allerede briefet så godt av sin vikarierende forgjenger Lutz at han er helt klar over hva det forventes at han skal si. Og i følge mange aviser og blader ventes det at han skal si det i løpet av denne uken.
Hovedbudskapet later til å bli at Opel, Vauxhall og Saab skal knyttes mye tettere sammen. Videre venter man at det vil bli fortalt at alle operasjonene skal knyttes meget tettere opp mot papirflytterne i Zürich, der GM har sitt europeiske hovedkvarter. For å fortelle bekymrede Opel-folk, ikke minst fagforeningsrepresentantene i styret, at dette ikke er noe forsøk på å gjelle Opel, men bare et ledd i effektiviseringen, skal åpenbart Opel-sjefen Carl-Peter Forster kalles fra Rüsselsheim til Zürich som Chief Operating Officer, under Henderson som er Chief Executive Officer. Disse to vil få et magrere (og greiere?) styre å jobbe med, allerede under Lutz (i mai) forsvant to av styremedlemmene, uten å bli erstattet.
De som nok vil merke mest til kommende endringer blir svenskene, som fremdeles ikke klarer å levere, men – kan det innvendes – GM har sannelig ikke gjort meget for å få Saab til å levere heller i de snart 15 årene Generalen har vært inne i bildet der. Snart er det ikke utøvende Saab-krefter tilbake i Sverige, og produksjonen flyttes sakte og sikkert ut.
Den nye Opelsjefen blir Hans Demant, i dag sjef for produksjon i Europa. Hans hovedjobb vil fortsatt bli å argumentere for en fornuftig regnskapsføring for denne stakkars produsenten som blir melket av GM Europa (Opel har alle utgiftene ved produksjon og produktutvikling, mens inntektene bare kommer fra den tyske omsetningen pluss en fjollete lav lisensavift). En sang Forster har sunget siden han overtok Opel etter en glitrende karriere hos BMW. Det skal bli spennende å høre hvilken sang Forster vil synge nå som han skal bli sveitser. Eller, sagt på en annen måte, det skal bli interessant å se hvor lang tid han bruker på å lære seg de banale GME-argumentene.
Men to ting står fast. I løpet av fire måneder som vikar i Europa-toppen har Lutz ristet ut mer støv enn noen har klart siden Zürich ble åpnet. Og både Forster og Henderson må fortsatt forklare hvorfor tapene blir så meget større enn det som ble forutsett, samtidig som de må forsikre at ingen arbeidsplasser skal gå tapt.