-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vauxhall omorganiserer
Du hadde kanskje glemt at Vauxhall fantes? England er faktisk GMs største marked i Europa, det er vel derfor bilene ikke for lengst er døpt Opel. På grunn av Kina har det nå skjedd store endringer i Vauxhalls ledelse.

GM-toppen i Kina gikk nylig og plutselig og ganske uventet av – frivillig. Som erstatning sendes nå Kevin Wale dit. Han kommer fra jobben som både styreformann og administrerende direktør i Vauxhall, og dermed skjer det en del i kjølvannet.
Som styreformann rykker Jonathan Browning inn, han er i dag salgs- og marketingsjef for GMs Europa-virksomhet, og fortsetter også som visepresident for salg, marketing og ettermarked.
Administrerende direktør blir Bill Parfitt som i dag har ansvar for generalens flåtesalg og varebiler i Europa. Han får også ansvar for alle GM-merkenes (Vauxhall, Saab og Chevrolet) salgs- og marketing-aktiviteter i UK og Irland.
Dermed overtar Jamal El-Hout, i dag er han sjef for produktplanlegging i Europa, varebilbiten i tillegg til alle hans oppgaver som portfolio-planlegger.
Selvfølgelig sier Fritz Henderson, GMs toppmann i Europa, at dette vil bli vellykket og effektivt og alt som hører med. Men det som for oss andre er mer åpenbart er at den nye organisasjonen i mye større grad enn tidligere gir en rekke toppfolk flere krevende oppgaver. Nå er det flere funksjoner på hvert sett skuldre.
Nok et ledd i kost-kutt, eller er det effektivisering? Sannsynligvis er det en fornuftig løsning som er valgt, Opel er et av de merkene med forholdsvis imponerende økning i Europa i år.