-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Proton og Lotus blir tettere
Proton i Malaysia eier som kjent 80 prosent av Lotus. Derfor er det vel ikke unaturlig at både administrasjon og distribusjon føres tettere sammen?

Nå har imidlertid Proton-folket funnet ut at de kan spare mange penger på å flytte øst-over. Til Norfolk nærmere bestemt. Det er blitt ledig plass hos Lotus slik at nå vil man risikere å møte Proton når man skal besøke Lotus. Skjønt Proton-biler på parkeringsplassen der har ikke akkurat vært ukjent. Lotus har lenge hjulpet Malaysia-bedriften med utvikling av deres modeller.
Og det arbeidet skal bli enda tettere nå. Dels skal det komme nye modeller i A, B og C-segmentet ganske snart, men enda viktigere er det at en ny familie meget avanserte personbilmotorer, utviklet av Lotus, sakte og sikkert skal inn i Protonbilene nå. Motoren skal bygges i en ny fabrikk i Tanjung Malim som også Lotus ingeniører er sterkt involvert i.
Så hvorfor ikke da også flytte markeds-kreftene tettere sammen, når teknikerne allerede deler skrivebord? I løpet av ni måneder skal Protons UK-administrasjon være på plass i Hethel-hovedkvarteret til Lotus.
Samtidig arbeides det med planer om å selge Lotus egne modeller gjennom Proton-forhandlerne i Storbritannia. Ikke akkurat samme type biler, men det burde ikke være noe problem å plassere de riktige selgerne i et utvalg av Protons 110 salgslokaler i Storbritannia. Proton har forøvrig allerede overtatt deledistribusjonen og garanti-arbeidet for Lotus, så det er ganske åpenbart at båndene knyttes stadig strammere.