-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Alt stemmer hos Porsche
USA er Porsches største marked. Kina er nr. 2. Begge økte i første halvår. Det går mot nytt rekordår.

I fjor tjente Porsche litt mer enn 2 milliarder euro. I år har de hatt – sier de – store strukturendrings- og utviklingskostnader. Allikevel regner de med at året skal ende enda bedre enn fjoråret.
Første halvår forteller litt om hvordan retningen er: Omsetningen økte med nesten 30 prosent, til 6,76 milliarder euro. Driftsresultatet økte med 20,6 prosent, til 1,26 milliarder. Og bilsalget, målt i volum, økte med 22,5 prosent – til 68.940 biler.
Tyskland var forresten blant de markedene som økte mest, med 24 prosent til 8335 biler. Og kanskje vi skal ta med Norge også: opp 131 prosent til 171 biler!
Hvordan bokføringen i annet halvår vil se ut, er foreløpig usikkert. Hvordan de ca. 4,5 milliarder euro Volkswagen skal betale for de resterende 50,1 prosent av Porsche-aksjene de ikke eier skal bokføres, vet vi for eksempel ikke.
Det er vel heller ikke sikkert at Porsche-regnskapene blir like transparente når VW-Gruppen gjør Porsche til sitt 12. datterselskap i disse dager.
Det som imidlertid er sikkert er at både volum og resultat vil overskride 2011-tallene. I hvert fall var det det Lutz Meschke (bildet), styremedlem med ansvar for finans, lovte da tallene for 1. halvår ble presentert.