-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Alt stemmer hos Porsche
USA er Porsches største marked. Kina er nr. 2. Begge økte i første halvår. Det går mot nytt rekordår.
I fjor tjente Porsche litt mer enn 2 milliarder euro. I år har de hatt – sier de – store strukturendrings- og utviklingskostnader. Allikevel regner de med at året skal ende enda bedre enn fjoråret.
Første halvår forteller litt om hvordan retningen er: Omsetningen økte med nesten 30 prosent, til 6,76 milliarder euro. Driftsresultatet økte med 20,6 prosent, til 1,26 milliarder. Og bilsalget, målt i volum, økte med 22,5 prosent – til 68.940 biler.
Tyskland var forresten blant de markedene som økte mest, med 24 prosent til 8335 biler. Og kanskje vi skal ta med Norge også: opp 131 prosent til 171 biler!
Hvordan bokføringen i annet halvår vil se ut, er foreløpig usikkert. Hvordan de ca. 4,5 milliarder euro Volkswagen skal betale for de resterende 50,1 prosent av Porsche-aksjene de ikke eier skal bokføres, vet vi for eksempel ikke.
Det er vel heller ikke sikkert at Porsche-regnskapene blir like transparente når VW-Gruppen gjør Porsche til sitt 12. datterselskap i disse dager.
Det som imidlertid er sikkert er at både volum og resultat vil overskride 2011-tallene. I hvert fall var det det Lutz Meschke (bildet), styremedlem med ansvar for finans, lovte da tallene for 1. halvår ble presentert.