-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Synkende salg i Kina
Ikke før har vi fortalt om Rolls som utvider der før det kommer bekymrede meldinger om salgsutviklingen i Kina.
Dette passer verdens bilindustri meget dårlig. Den hadde regnet med at salget i Kina skulle dempe opp for nedgangen i store deler av verden for øvrig.
Men nå viser foreløpige tall at August-salget i Kina kan ligge så meget som 10 prosent under august i fjor. Det betyr i så fall en radikal nedgang i forhold til prognosene. Det betyr også en akselererende nedgang som kan vise enda mer dramatiske utslag i månedene som kommer.
Nå er det noen som mener at de Olympiske Leker holdt kundene unna, men andre tall forteller klart at det har vært en økende nedgang de siste tre måneder og det er få som ser noen grunn til at den skal stanse opp nå.
De nøkterne har sagt at markedet i Kina i år vil øke med mindre enn 10 prosent, forholdsvis dramatisk i seg selv – de siste årene har økningen vært skrevet med to-sifrede prosent-tall. Nå er det mange som ikke regner med noen økning i det hele tatt.
De store bilprodusentene har regnet med at markeder som Kinas, Russlands og andre som nå er i sterk utvikling vil stå for minst 80 prosent av den salgsøkningen man regner med i årene fremover. Kina har vært sett på som et av de mest robuste.
Må man regne disse prognosene om på nytt kan det bli ganske dramatiske resultater.