-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
SsangYong ut av ti års tap
For første gang på ti år kan SsangYoung ta en tur til banken og sette inn et overskudd. En av de minste bilfabrikkene i Sør Korea, av rene personbiler lager de under 10.000 pr år, men de er store på off-roadere, som telles som Lette Trucks i statistikken.
Pengene har rent ut jevnt og trutt, på et tidspunkt gikk Daewoo inn for å redde bedriften – den blinde og den halte – og senere kom Mercedes-Benz inn i bildet. SsangYong fikk tilgang på den forrige E-klassen som de nå produserer med stor flid. Hjemme heter den Chairman og i dagens ekspansive koreanske økonomi er den en stor suksess. De klarer ikke bygge mange nok.
Da den avtalen kom i gang, kjøpte Daimler-Benz en mikroskopisk del av SsangYong også, de eier 1,2 prosent av bedriften, så det er ikke bare hos Hyundai de er engasjert. Akkurat den posten er ikke mye verd akkurat nå, for ikke lenge siden bestemte man seg for en kreditor-styrt redningsaksjon, med en 10:1 aksjesplitt.
Men samtidig steg aksjekursen med nesten 14 prosent på en børs i nedgang. Årsaken var at endelig kunne SsangYong fortelle om et overskudd. 11,5 millioner dollars netto overskudd gjorde man i 2001. Driften gikk også i pluss, nesten ti ganger så mye, men det er fremdeles masse gjeld som skal betjenes.
Egentlig er også SsangYong på jakt etter en stor utenlandsk partner, men akkurat nå er ikke det temaet så kritisk som det var for bare et år siden.