-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyota enda bedre enn forventet
I motsetning til de andre oversjøiske Europa-konkurrentene, GM og Ford, tjente Toyota gode penger i månedene frem mot sommerferien.

Der de andre snakker om andre kvartal, april, mai og juni, snakker Toyota om første kvartal. Men uansett hva man kaller denne perioden – den var god for Toyota.
I fjor tapte de 69 millioner euro i Europa i denne perioden, i år hadde de imidlertid et driftsoverskudd på 35,6 millioner. Også omsetningen økte, med 11 prosent til 5,3 milliarder euro på tross av at volumet har sunket med forsiktige 1,1 prosent.
Både GM og Ford har rapportert ganske røde tall i samme periode, henholdsvis 360 og litt over 400 millioner dollar. Den store rivalen VW har imidlertid gått så det suser.
Det er forresten verd å merke seg at også i USA er Toyota i sterk fremgang igjen – i juli, da både GM og Ford merket motstand i markedet, økte Toyota med 26 prosent. Og april-juni kvartalet fikk en fremgang på nesten 50 prosent.
Også globalt kunne Toyota fortelle om fremgang. Fortjenesten endte på det høyeste nivået på fire år, etter at de satt igjen med 3,7 milliarder euro. Og bare for moro skyld: omsetningen økte til 5,5 trillioner yen – hva blir det - 550 milliarder euro?
Konsernet var også ganske optimistisk med hensyn til fremtiden. De økte for eksempel årets salgsmål fra 9,58 millioner biler til 9,76. Og på tross av yen’ens styrke klarte Toyota å tjene gode penger hjemme også, for annet kvartal på rad.
Børsen liker det den ser – Toyota-aksjene er opp 19 prosent så langt i år.