-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Rekordresultat fra Folkevogn-gruppen
I god tid før fremleggelsen av fjorårets samlede regnskap kan VW-konsernet mer enn antyde at de har satt nye økonomiske rekorder igjen.


Dagens aksjekurs:
I 2011 omsatte gruppen for 159,3 milliarder euro.
I fjor økte de den til 192,7 mrd.
Tallene er ikke helt sammenlignbare, for det er deler av MAN og Porsche med nå – som ikke var der året før.
Men akkurat det er bare en liten detalj når man ser på resultatet. Opp fra 15,8 milliarder netto i 2011 til 21,9 i fjor.
Driftsresultatet, derimot, steg ikke like imponerende – selv om det var imponerende at det steg i det hele tatt. Fra 11,3 milliarder til 11,5.
20 prosent-økningen i omsetningen kommer i et enda gunstigere lys når man ser på økningen av utleverte biler. For der endte man på 9,3 millioner enheter, bare 12,2 prosent flere enn i 2011. Konsernet klarte, med andre ord, å selge mye fetere biler med, må man tro, enda bedre marginer.
Den kjappe ad hoc-meldingen fra gruppen antydet også at man regner med et bra 2013. Man tror på enda flere biler, og man tror at nye produksjonsmetoder vil hjelpe til å begrense utgiftene. Også omsetningen regner man med å øke parallelt med bil-tallet, men man er litt forsiktig når det gjelder driftsresultatet. Der er målet «på nivå med i fjor».
Også aksjonærene skal få ta del i festen, et utbytte på € 3,50/3,65 vil bli foreslått for generalforsamlingen.
Børsen reagerte som den pleier å gjøre når det gjelder VW, halvsurt. Den liker ikke måten selskapet ledes på og sa igjen klart fra: Volumet opp med kursen ned. Det blir kanskje andre signaler mandag når markedet får tenkt seg om.
Og resten av Europas bilindustri vil igjen få vann på mølla i sin argumentasjon mot den «valutasubsidierte» tyske bilindustrien.