-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Hyundais nye miljøbiler
Elbil eller hybrid? Hyundai tilbyr begge deler, i samme innpakning. Og snart kommer et tredje alternativ.
Vi snakker selvsagt om Hyundai Ioniq – bilen som går nye Prius rett på klingen, og som også skal konkurrere mot de mest populære elbilene på det norske markedet. Og neste år kommer den tredje varianten – ladbar hybrid.
Allerede i februar var vi som eneste norske mediehus i Korea og kjørte de nye Hyundai-modellene
Hyundai oppgir en rekkevidde på 280 km for elbilen, og med unntak av Tesla er det blant de bedre på markedet.
Med en 100 kW hurtiglader kan batteriene lades opp til 80 % i løpet av 24 minutter, mens prosessen tar 4,5 time fra en vanlig stikkontakt (32 Ampere).
Å velge batteri til elbiler er alltid ett kompromiss mellom vekt, størrelse, pris og effekt.
For Ioniq Electric mener Hyundais ingeniører at rekkevidden på 280 km utnytter dagens batteriteknologi best mulig mht. pris og vekt.
Hyundai IONIQ Electric (EV) har startpris på 239 950, mens IONIQ Hybrid (HEV) har startpris på 264 950, begge prisene inkl. frakt. Til sammenligning koster bestselger e-Golf fra kr 258.100 og Prius fra kr 277.900.
IONIQ har samme garanti som Hyundais øvrige modeller, fem år med ubegrenset kjørelengde. Batteriet garanteres i åtte år eller 200.000 km.
IONIQ Electric og Hybrid lanseres i Norge høsten 2016. Plug-in ladehybrid lanseres våren 2017.