-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hyundais nye miljøbiler
Elbil eller hybrid? Hyundai tilbyr begge deler, i samme innpakning. Og snart kommer et tredje alternativ.
Vi snakker selvsagt om Hyundai Ioniq – bilen som går nye Prius rett på klingen, og som også skal konkurrere mot de mest populære elbilene på det norske markedet. Og neste år kommer den tredje varianten – ladbar hybrid.
Allerede i februar var vi som eneste norske mediehus i Korea og kjørte de nye Hyundai-modellene
Hyundai oppgir en rekkevidde på 280 km for elbilen, og med unntak av Tesla er det blant de bedre på markedet.
Med en 100 kW hurtiglader kan batteriene lades opp til 80 % i løpet av 24 minutter, mens prosessen tar 4,5 time fra en vanlig stikkontakt (32 Ampere).
Å velge batteri til elbiler er alltid ett kompromiss mellom vekt, størrelse, pris og effekt.
For Ioniq Electric mener Hyundais ingeniører at rekkevidden på 280 km utnytter dagens batteriteknologi best mulig mht. pris og vekt.
Hyundai IONIQ Electric (EV) har startpris på 239 950, mens IONIQ Hybrid (HEV) har startpris på 264 950, begge prisene inkl. frakt. Til sammenligning koster bestselger e-Golf fra kr 258.100 og Prius fra kr 277.900.
IONIQ har samme garanti som Hyundais øvrige modeller, fem år med ubegrenset kjørelengde. Batteriet garanteres i åtte år eller 200.000 km.
IONIQ Electric og Hybrid lanseres i Norge høsten 2016. Plug-in ladehybrid lanseres våren 2017.