-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hyundais nye miljøbiler
Elbil eller hybrid? Hyundai tilbyr begge deler, i samme innpakning. Og snart kommer et tredje alternativ.
Vi snakker selvsagt om Hyundai Ioniq – bilen som går nye Prius rett på klingen, og som også skal konkurrere mot de mest populære elbilene på det norske markedet. Og neste år kommer den tredje varianten – ladbar hybrid.
Allerede i februar var vi som eneste norske mediehus i Korea og kjørte de nye Hyundai-modellene
Hyundai oppgir en rekkevidde på 280 km for elbilen, og med unntak av Tesla er det blant de bedre på markedet.
Med en 100 kW hurtiglader kan batteriene lades opp til 80 % i løpet av 24 minutter, mens prosessen tar 4,5 time fra en vanlig stikkontakt (32 Ampere).
Å velge batteri til elbiler er alltid ett kompromiss mellom vekt, størrelse, pris og effekt.
For Ioniq Electric mener Hyundais ingeniører at rekkevidden på 280 km utnytter dagens batteriteknologi best mulig mht. pris og vekt.
Hyundai IONIQ Electric (EV) har startpris på 239 950, mens IONIQ Hybrid (HEV) har startpris på 264 950, begge prisene inkl. frakt. Til sammenligning koster bestselger e-Golf fra kr 258.100 og Prius fra kr 277.900.
IONIQ har samme garanti som Hyundais øvrige modeller, fem år med ubegrenset kjørelengde. Batteriet garanteres i åtte år eller 200.000 km.
IONIQ Electric og Hybrid lanseres i Norge høsten 2016. Plug-in ladehybrid lanseres våren 2017.