-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Jaguar i ny tapning
Et par år etter at den forsvant kommer Jaguar XF Sportbrake tilbake i ny innpakning.
Det er ti år siden Jaguar lanserte XF, og det markeres med en ny stasjonsvogn. Nå gikk det noen år mellom sedan og Sportbrake da XF var ny også – nærmere bestemt cirka fem år. Nå er det bare to år mellom dem, den nye sedanen kom i 2015.
Jaguar XF er bilen for dem som vil skille seg ut fra «tyskerbrigaden». Hittil i år er det kun registrert 10 nye XF i Norge, i hele fjor var det ifølge OFV 40 av dem, hvorav en eneste stasjonsvogn.
Men nå som det kommer helt ny modell, vil naturligvis stasjonsvogn-andelen stige igjen.
XF Sportbrake har selvsagt mye til felles med sedanen. Designavdelingen har klart å lage en aerodynamisk pakke med Cd-verdi på 0,29.
Fleksibilitet er gjerne et stikkord for dem som velger stasjonsvogn, og XF Sportbrake kan skryte av et bagasjerom på 565 liter (25 l mer enn sedanen) som øker til 1700 liter når baksetene felles ned.
Luftfjæring på bakhjulene justerer automatisk høyden i forhold til vekten på akselen, en viktig egenskap for en bil som kan trekke tilhengere med totalvekt inntil to tonn. «All Surface Progress Control» optimaliserer grepet i forhold til underlaget.
XF Sportbrake tilbys med et panorama soltak på hele 1,6 kvadratmeter, hvor solskjermingen styres via gestikulering (gesture control), og samme teknologi benyttes for å åpne bakluken automatisk.
En vanntett Activity Key som kan festes rundt armen, er perfekt for løping, sykling og vannsport.
Motorutvalget er det samme som for sedanen – firesylindrede bensin- og dieselbrennere som yter fra 163 til 250 hester. I tillegg leveres to treliters V-seksere – en kompressormatet bensinmotor med 380 hk, samt en dieselmaskin med 300 hk.
Norsk lansering finner etter planen sted i november, og Jaguar Norge antyder at prisene skal være klare om en måneds tid.
Her er priser og data for XF Sedan - så har du en viss indikasjon på nivået.